• Hej Tweakers!


    Jeg har før lavet partitioner men er aldrig før støt på dette problem og aner ikke hvordan jeg skal komme videre.. og ja!! jeg har søgt på google efter hjælp men fandt intet (grund til at jeg spørger jer).


    Mens jeg skal til at formindske en del af hdd'en kan jeg kun formindske med ca. 2 gigabyte.
    Der er en lille note i vinduet som er noget med at jeg skal tjekke i programloggen ind under "Defrag" ??


    Kan ikke finde denne programlog og aner ikke hvor den skulle være.


    Nogen derude der har en guide til hvordan dette hurtigt kan løses uden en kompliceret cmd fremgangsmåde da jeg er en knold med sådanne værktøjer.. :- (


    Jeg bruger diskmgmt.msc til at lave disse partitioner ligesom jeg tidligere har gjort. Men denne bærbar gør denne proces ret besværlig.


    Jeg benytter Windows 7 Home Premium 64bit. 500gb hdd. 2gb "genopprettelsespartition"


    På forhånd tak! :- )

  • Har ingen ide om hvad der kunne være sket men nu fungere det :- )

    Der er en god stak filer på NTFS partitioner der ikke kan flyttes mens de er i brug (systemfiler), eller ikke kan flyttes i det hele taget (filsystemkomponenter som Master File Table, MBR og eventuelle backups), derfor kan de heller ikke lægges over på en ny partition.


    Det kan være ét af disse ting der har ligget i de sidste 2 GB af harddisken... Efter du så har genstartet eller lignende, er filerne blevet flyttet eller slettet og du kan krympe den gamle partition yderligere.


    Defragmentering sørger for at der er så stort et område af sammenhængende fri plads som muligt. Partitionsværktøjet kræver at der er så meget fri plads som muligt i slutningen af harddiskens adresseområde.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200