Genskab bærbar som ny - problem(?)

  • Hej, hvordan gør jeg så min pc sletter ALT som ikke er med på den som standard, altså genskaber sig selv som den var da jeg fik den?
    Vi snakker en bærbar af mærket msi med windows 7 64-bit.
    Jeg har en cd med drivere, som jeg kan bruge igen til at installere dem fra, og jeg har gemt diverse filer jeg ønsker at beholde i min dropbox.
    Men jeg mindes ikke at det egentligt fulgte en windows 7 cd med, da jeg fik den, men blot at det allerede var på. Lyder det usandsynligt, og er det et problem, i forhold til mit ønske om at genskabe pc'en?


    Og ja, hvad er den korrekte måde at genskabe pc'en til standard, og hvordan skal det gøres?


    Håber i kan hjælpe mig :)

  • I følge denne forum post, skal du trykke på F3 knappen når computeren booter for at tilgå MSIs recovery system.


    Du bør huske at lave en recovery disk, så du kan geninstallere Windows i tilfælde af at harddisken dør.
    Hvordan du gør det, aner jeg ikke, men det burde være til at google sig frem til.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Nu kører jeg med windows recovery cd'en, og det virkede ikke. Valgte så "Windows Memory Diagnostics Tool" fra cd'en. Og den er igang nu, men status siger: Hardware problems were detected. To identify and repair these problems, you will need to contact the computer manufactorer.


    Før dette, da den stadig virkede, men hvor jeg fik BSOD's på tilfældige tidspunkter, kørte jeg med MemTest, som også mente at mine RAM ikke virkede korrekt.


    Så jeg gætter at der med al sandsynlighed er tale om en hardware fejl nu, eller er der stadig mulighed for at det er software/indstillings relateret?

  • Hvis du har testet dine RAM med memtest86 eller memtest86+, så kan man med stor rimelighed sige at du har et hardware problem, disse programmer kører helt seperat udenfor windows osv., så hvis det skulle være en software fejl vil fejlen ligge i BIOS og det er ret usandsynligt at BIOS skulle være årsagen til dine problemer.


    Hvis du har testet med et af disse programmer (hvilket jeg antager siden du har skrevet at du har kørt memtest, hvis ikke så prøv at køre et af dem(memtest86+ er at foretrække) og bekræft at du har problemer), så syntes jeg du skal prøve at tage kontakt til der hvor du har købt computeren, forudsat at der stadigvæk er garanti/reklamationsret på maskinen naturligvis.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.