SSD kører langsomt?

  • Ja ville da også anvende det hvis det var en mulighed. :)


    Har prøvet med et andet kabel og sætte den tilbage i en af de 4 SATA porte. Så steg den en smule:


    Min pointe var mere at uanset hvad du gør, bør du anvende AHCI og dermed anskaffe dig et indstikskort med en bedre controller(selvom du så bliver begrænset af PCI-e bussen) eller endnu bedre opgradere CPU, mobo, RAM osv.


    Jeg overvejer egentligt selv at bestille sådan et ASM1061 board fra ebay, i mit tilfælde er det dog pga. dets port multiplier funktioner (og dets lave pris naturligvis)

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Hm.. Hvilken CPU skulle jeg evt. gå efter hvis det var, mobo kan man vel få forholdsvis billigt og RAM også. Er det noget I5 eller I7 eller er der bedre/billigere alternativer? Helst Intel. :)

    Mobo: Asus M5A97 R2.0
    CPU: AMD FX-6300 @ 4300Mhz
    Køler: OCZ Vendetta2 køler
    PSU: Corsair VX550
    RAM: G.Skill Sniper 2x4 GB 1866Mhz
    GFX: Asus Radeon R9 270 OC 2GB
    HDD: Samsung 830 128GB SSD + 750GB Samsung Spinpoint F1


    Skærm: Samsung 2233RZ 120HZ


    OS : Windows 7 64bit.

  • Hm.. Hvilken CPU skulle jeg evt. gå efter hvis det var, mobo kan man vel få forholdsvis billigt og RAM også. Er det noget I5 eller I7 eller er der bedre/billigere alternativer? Helst Intel. :)


    Den bedste måde at svare det på, er at det afhænger af hvad du skal bruge computeren til.


    Hvis det er gaming og Intel, så ville jeg kigge på en i5-3570K, et Z77 baseret bundkort og 8GB ram (PC3-12800).
    Hvis det er brugt kan du overveje at kigge efter en i5-2500K, et P67 eller Z68 baseret bundkort.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Det er bla. gaming men spiller kun spil som CS, CSS, Fifa13 , spiller ikke de mere krævende spil og tror heller ikke jeg kommer til det. Jeg er udpræget CS nørd med lidt interesse for fodbold. :)


    Så den kører det faktisk fint nok som den er nu, men det er jo altid sjovt med nyt hardware og den er jo ved at være gammel. :)

    Mobo: Asus M5A97 R2.0
    CPU: AMD FX-6300 @ 4300Mhz
    Køler: OCZ Vendetta2 køler
    PSU: Corsair VX550
    RAM: G.Skill Sniper 2x4 GB 1866Mhz
    GFX: Asus Radeon R9 270 OC 2GB
    HDD: Samsung 830 128GB SSD + 750GB Samsung Spinpoint F1


    Skærm: Samsung 2233RZ 120HZ


    OS : Windows 7 64bit.