Første selvbyg

  • Altså kommer du op i de prisklasser er der ikke nogle bundkort der vil være dårlige. MSI, Asrock, Gigabyte og Asus laver alle gode bundkort. De ting du skal se efter er sådan set pris, features og udseende. Nogle vil være en smule bedre til overclock, nogle vil være passivt kølede, nogle med en lille fan. Alle mulige småting som egentlig ikke gør den store forskel medmindre du(som der bliver nævnt) skal bruge nogle eksotiske tilslutninger. Som der alligevel kommer adaptere til...


    Personligt vil jeg kigge på noget med thunderbolt da der ikke går lang tid før en almindelig gamer skærm har en 2500x1400 opløsning og det skulle thunderbolt hvis klare "like a piece of cake". Samtidig med du er klare til andre høj opløsnings skærme. Og de bundkort vi køber lige nu kan holde i lang tid da PCIe 3 lige er udkommet og der går lang tid før der kommer PCIe 4. Det samme med processor, en ny quadcore skal nok holde 3-5 år frem medmindre der sker noget højest uventet i fremtiden. Det samme igen med usb 3 den er knap nok en standart endnu.
    Alt i alt du kan ikke rigtig gå galt. Du skal ihvertfald være godt og grueligt uheldig i såfald^^
    Men held og lykke! Dit build får et thumps up fra mig. Et andet grafikkort kunne måske være 7970 men tror de performer ens med et par fps til 670 fordel. Men ms per sekund går til 7970. Vælg det mærke du syntes bedst om :)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • LeetDonkey


    Nu var det slet ikke for at være efter det du skriver, eller at det skulle være forkert på nogen måde. Er fuldstændig enig med dig, både det i første og anden post :o) Troede også jeg gav udtryk for det. Min post var godt nok før morgen kaffe, det kan jeg godt se nu.


    Men du overser lige at det var med udgangspunkt i P8Z68 bundkortet, som op oprindeligt havde valgt. Det var det der var pointen :o) Så er det jo fuldstændigt lige meget hvad der generaliseres for Z68 og andre boards uden de features. Og hvad der er at hente i et Z77 frem for et P8Z68. Det var bare det.


    Angående USB 3.0. Tænker selvfølgelig på min slave maskine og dens asrock z77 e4. Hvor Intels native USB 3.0 ikke var tilgængelig, og var afhængig af asm1042 controlleren. Det er dog heldigvis løst senere med bios opdatering, men det så da skidt ud, og ikke det eneste kort jeg har hørt om disse problemer. Det er det man kan opleve med at være på første generation.


    Men det var noget sludder jeg fik skrevet det på den måde.


    Så igen, er det selvfølgelig at foretrække et Z77 kort til en ivy, hvis du kan finde et godt kort, men undersøg det først. Som du skriver er priserne stort set ens nu.

  • Personligt vil jeg kigge på noget med thunderbolt da der ikke går lang tid før en almindelig gamer skærm har en 2500x1400 opløsning og det skulle thunderbolt hvis klare "like a piece of cake". Samtidig med du er klare til andre høj opløsnings skærme. Og de bundkort vi køber lige nu kan holde i lang tid da PCIe 3 lige er udkommet og der går lang tid før der kommer PCIe 4. Det samme med processor, en ny quadcore skal nok holde 3-5 år frem medmindre der sker noget højest uventet i fremtiden. Det samme igen med usb 3 den er knap nok en standart endnu.
    kouhkjh

    Nu har jeg fået dannet et større indtryk af hvad de forskellig ting er.
    Og tusind tak, det skal nok blive en god maskine sjov maskine.
    Jeg skal nok få sat nogen billeder op.

  • Jeg syntes ikke formula V er 700 kroner værd hellere brug det på et bedre grafikkort. De overclocker stortset ens og er begge lavet til det.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Så er tingene kommet hjem, og maskinen er blevet samlet!
    Jeg finder det ret mærkeligt når jeg spiller BF3 med ultra setting
    at CPU'en ikke kommer over de 41 grader! Spillede 4 timer
    i træk igår og 42 blev den ikke engang. Bundkortet lå
    på 37! Når jeg blot surfer ligger CPU på 33 bundkort på 28.
    Og det mere sjov er, jeg ligger på mellem 150/190 i FPS og
    med 64/64 server! Er det normalt?


    Her er min rig jeg har ændret en del-


    MSI Z77 MPower
    Core i5 I5-3570K
    ZOTAC GeForce GTX 670 AMP! Edition
    -----------------------------------------
    G.Skill Ripjaws-X 8 GB
    Corsair Obsidian 550D Midi Tower
    XFX Core Edition PRO850W
    Cooler Master Hyper 212 Evo
    -----------------------------------------
    Samsung 830 SSD 128 GB
    Samsung SH-222BB
    Seagate Barracuda 7200.12 1 TB




    [Blocked Image: http://s13.postimage.org/ptbmg0uhz/20121102_092425.jpg

  • #2 BF3/BF4. Har 10K i budget.
    #3 Har kigget på samsungs sdd. Jeg vil helst køre med to sdd.


    Samsung 830 er en god SSD disk, til BF3 er FX-8350, og HD7970 det hurtigste du kan få, der findes ikke hurtigere til lige det spil:-)


  • Det ser rigtigt godt ud, gode solide komponenter samt et billede til at forevige øjeblikket :thumbsup:

  • Jamen et stort tillykke med din nye maskine, den skal du nok blive glad for :9xo .


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.