• Hej Tweakere.


    Har for nyligt købt et Sony HT-AS5 anlæg som faktisk er til hjemmebiograf, men har været så snedig at smide et tvstik i forstærkeren og så en omkobling til jack og så over i den grønne udgang i min pc.


    Nu har jeg skiftet computer og når der kommer meget lyd på en gang begynder lyden at klikke.


    Dette har jeg tidligere oplevet ved musikproduktion når din latency / lydbuffer ikke er sat højt nok, problemet er bare at jeg ikke umiddelbart ved om det er det der er problemet.-
    Og hvis det er, hvor finder jeg så indstillingerne til at ændre det ?



    Endvidere skal jeg lige høre jer, hvis man har en orange lydudgang på sin computer, hvordan foregår det så og hvad gør det ? Mener det kaldes S/pdif.


    Stephan

  • Hvilket lydkort har du? Onboard lydkort har som regel problemer på hjemmeanlæg når de kommer over en vis størrelse


    Har du husket at jorde coaxialkablet (skjoldet skal også forbindes)?


    Angående dine lydstik, så står alt omkring onboard lydkortet i manualen til bundkortet, alternativt kan driverens utilities (hvis installeret) give dig et fingerpeg om hvad stikkene er til.


    orange stik er så hut jeg visker enten til en baghøjttaler (i 5.1 og 7.1) eller subwooferen. spdif udgangen kan variere lidt fra kort til kort, Nogle gange sidder det på den grønne, andre gange på en af de andre, igen, se i manualen til bundkort eller lydkort.


    Er der andre udgange du kan drage nytte af? fx. toslink?

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Hej Foxx.
    Det er en samlet computer fra en netcafé jeg har fået fingrene i, så er lidt på bar bund.


    Ved at det hedder Hight Definition Audio Device, og ud over det har jeg så (tror jeg ) Et seperat lydkort , i mine lydindstillinger i kontrolpanel viser den mit headset, High Definition og så Digital Audio (S/PDIF) og den har smidt det til at være den orange indgang bag på computeren.
    Så det vil sige jeg har 4 indgange, de 3 på række, blå, grøn, rød og lidt højere har jeg så min spdif (digital) som er orange.



    Pt sidder der et jack stik fra den grønne indgang som går over i et tv stik, i ved, det hvide og det røde , som er sat til mit anlæg.


    Hvad er Toslink ?