Geforce GTX 680 setup udskiftes, leder efter nyt

  • Hey Tweakers,


    Jeg er nået dertil hvor mit GTX 680 kun kan levere 50 fps i de nye spil ved 1920x1080 med supersampling, og har fps drops når et større terræn skal renderes. Den går ikke, så jeg leder efter et nyt setup, måske SLI hvis det boost det giver er stort nok.


    Jeg er villig til at bruge 3k-4k og evt. de penge jeg kan få for mit GTX 680.


    Nogen forslag? Jeg undersøger det også selv, men det er altid godt med lidt input fra sidelinjen ;)


    EDIT: Det eneste nuværende logiske step er et GTX 690.. Kan ikke rigtig se andre muligheder.


    Sætter mit GTX 680 til salg herinde en gang i næste uge. Proshop har 4 dages leveringstid på 690'eren.

  • Så vidt jeg kan se på nettet, er et GTX 690 groft sagt en løsning hvor du får to GTX 680 (underclocket en lille smule) på ét kort, altså SLI.


    Derfor syntes jeg du skal beholde dit GTX 680 og købe ét til, forudsat at dit bundkort understøtter SLI osv.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • synes da det kunne være rart af høre hva der ellers var i maskinen.


    og som RTM siger så hvis det er muligt så et GTX680 mere skulle da kunne gøre det.

  • Jeg har også et Lydkort og et OCZ Revodrive i PCI-E slots. Ommøblerede kabinettet for at få plads ^^


    Jeg tror nu jeg vil sælge mit GTX 680 for 1500kr. Et GTX 690 vil koste 1600kr mere end et GTX 680 hvis jeg sælger det gamle kort.


    Jeg har forresten dårlig erfaring med SLI. Er godt klar over at der er 2 cores i 690, men det er ikke helt det samme.

  • Som jeg har forstået GTX 690, så er det lige præcist det samme som SLI, i kræft af at det anvender en PCI express bridge chip, ligesom den der sidder på dit bundkort.
    Men fair nok, hvis du ikke har plads til flere indstikskort så er du lidt bundet, til maks ét kort.


    Jeg vil i øvrigt anbefale dig at undersøge om de spil du bruger også kan anvende SLI, samt om de funktioner du anvender i dine spil får gavn ud af SLI.
    En anden anbefaling er at sørge for at din PSU er kraftig nok til at kunne håndtere et gtx 690 eller 2 gtx 680 i sli (afhængigt af hvad du nu end vælger).


    Personligt, ville jeg overveje at skifte bundkort, for et gtx 690 er nu absolut ikke billigt og du taber en del værdi på at sælge dit gtx 680 som brugt.


    En lille note: komplett.dk har et tilbud på et MSI gtx 690 kort til ca. 7k denne weekend, det er ikke meget billigere end de billigste på edbpriser, men 200kr har vel også sin ret.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • ellers hvis du er til amd er der jo ogsp 7970*2 ?
    hvad spil er det i?


    Jeg er direkte imod AMD Radeon.


    Jeg har haft AMD Radeon flere gange før. De bliver helt generelt for varme, støjer og har ekstremt dårlige drivere.


    Jeg skrev til dem engang og deres svar var direkte, "you will have to decide whether you want to play the new or old games.", da jeg spurgte dem om hvorfor de tvang én til at bruge gamle drivere til de ældre spil. En del spil før 2008 har problemer med deres nyere drivere.

  • Jeg har også et Lydkort og et OCZ Revodrive i PCI-E slots. Ommøblerede kabinettet for at få plads ^^


    Jeg tror nu jeg vil sælge mit GTX 680 for 1500kr. Et GTX 690 vil koste 1600kr mere end et GTX 680 hvis jeg sælger det gamle kort.


    Jeg har forresten dårlig erfaring med SLI. Er godt klar over at der er 2 cores i 690, men det er ikke helt det samme.


    GTX 690 er næsten 2stk GTX 680 i SLi og så under clocket lidt.


    men du skulle da ha plads, når GTX 680 kun flyder 2 expansions slots, men selvfølge op til dig at brænde penge af på et GTX690 som ka fåes billigere i tyskland.

  • Kom nu. Ud med sproget. Hvilke spil knækker halsen på din GTX 680??
    Syntes det lyder underligt, især med den lave opløsning du bruger!


    mon ik bare han mangler en 120hz skærm hvis det er fordi han har aktiveret adaptive v-sync som gør han ik ka få over 60fps? :D

  • Jeg har problemer med Metro 2033. Jeg har deaktiveret v-sync i mine spil da min skærm kører 120hz.


    Jeg skrev forresten at det var med supersampling. Dvs. behandlet som en større opløsning end 1920x1080.

  • Jeg har problemer med Metro 2033. Jeg har deaktiveret v-sync i mine spil da min skærm kører 120hz.


    Jeg skrev forresten at det var med supersampling. Dvs. behandlet som en større opløsning end 1920x1080.


    ved du overhold hva de nye adaptive v-sync gør i spil?


    hvis ik så synes jeg du ska læse lidt om det. fordi adaptive v-sync er ik kun lavet til 60hz skærme men os så gar 120hz.

  • ved du overhold hva de nye adaptive v-sync gør i spil?


    hvis ik så synes jeg du ska læse lidt om det. fordi adaptive v-sync er ik kun lavet til 60hz skærme men os så gar 120hz.


    Nej det vidste jeg ikke, men det er vist heller ikke alle spil der bruger adaptive v-sync? Stadig mange der bruger standard v-sync ikke?