Custom vandkøling loop

  • Hej.


    til mit nye system har jeg overvejet vandkøling. I første omgang kun cpu'en. Har tager et sceenshot af indkøbskurven, sig hvad i syntes. BTW det er første gang jeg vand køler.

  • Hvilket kabinet har du?


    Synes det er mange penge for et kølehoved hvis du "blot" skal køle en AMD FX 6100. Tingene hos Coolerkit er for det meste bare en tand for dyrer, i forhold til andre butikker.


    Kølehoved, burde bestemt være nok - http://www.caseking.de/shop/ca…54-939-AM2-LC::12599.html


    Caseking har også de samme fittings for omkring 10 kroner mindre pr. fitting. Har du overvejet at gå ned i en mindre størrelse fittings/slanger. 13/10 har flest forskellige fittings og slanger at vælge imellem, + det ser bedre ud :P http://www.caseking.de/shop/ca…13-10mm-black::14759.html


    Ellers ser det fint ud. Grunden til at jeg henviser til Caseking er ikke fordi, at jeg har noget imod Coolerkit, men deres priser er bare for høje. Jeg vil hellere støtte et dansk firma og det danske marked, men de er ikke særlig konkurrencedygtige med de priser.


    Quote

    du kommer nok til at mange 90 graders fittings og måske 45 graderes


    Det kommer da an på om han har brug for dem og hvordan han vil have sat systemet op. Almindelige fittings kan sagtens klare det, hvis der ikke er nogen skarpe sving.

  • Det er til mit nye system, det bliver med en Intel i5 3570k som skal overclockes, så derfor vandkøling, er det stærkt nok til også at køle et grafikkort senere hen, det bliver bygget et NZXT Phantom.

    i5 3570 K Ivy Bridge med corsair h100
    MSI Z77A-GD55
    WD caviar blue 500 GB
    XFX Proseries XXX Edition 850W 80+ Silver
    MSI R7950 TF3
    Sharkgaming TRAUMATIZER RAM 8 GB
    Cooler Master HAF X
    Asus trådløst netkort
    Sleevede kabel extensions

  • Nej, en 240 radiator er ikke nok til både cpu og grafikkort. Hvor meget mere radiator du skal bruge afhænger af hvilket grafikkort du skal have. Der er masser af folk, som har vandkølet det kabinet, så en hurtig tur på google burde kunne give dig noget inspiration. Du kan jo stadig kigge på nogle af de andre kølehoveder på caseking, hvis du nemt vil spare nogle penge.

  • Quote

    som hoved regel er 1 120 pr komponent men det er alt efter smag og behag. Der er 2 grunde til at vandkøle enten stilhed eller ydeevne du bliver nød til at have det klart før du køber hvad du vil have


    //PWE


    Der er ingen logisk ide i at bruge 2000 kroner på vandkøling, for så kun at køre med en 120mm radiator og få høje temperaturer, som man kunne få med et sæt fra Antec eller Corsair for 500 kroner. Selvfølgelig medmindre man kan lide og bruge penge og bare vil have vandkøling i et meget lille kabinet.

  • det var mest til kasper ;)


    jeg kørte selv med en 2500k 4.5GHz og et 6950


    og 2500k 4.5 og 2*6950 (et af den var flashet til 6970 og begge clocket), men fik bsod tror det var psu'en der ikke kunne trække mere :D. det var så godt nok med en 240 + en 120 mm

  • Hvis du vil have min mening.. :whistling:


    Det sæt fra Coolerkit er rigtig fornuftigt..


    1st.. Hvis du har plads til en 360 inde i dit kabinet så gør det.. Jeg kan lide at have lidt ekstra køling end for lidt..


    2nd.. Den XSPC pumpe var min tidligere pumpe, dejlig svag lyd og god performance..


    3rd.. Blokken til din Cpu ser fin ud.. der er nogle forskellige derude men hvem der giver mest performance er lidt af en jungle..


    4rd.. Hvis jeg skulle give et råd til pakken der var det at få større diameter slanger.. 19x13mm.. de giver det bedste flow men de fylder jo så også lidt.. men som mig kan jeg godt lide kølingen er så maximal som muligt så det var mit valg..


    5th.. Angående kølevæske.. jeg havde en blå farve i mit første sæt og det har ærlig talt en negativ effekt.. der var små klumper i min køler og rester på slangerne.. det var faktisk pænt klamt.. X( så jeg er gået over til Destilleret vand.. du kan købe en 5L dunk i Matas for under 20kr. så det er helt klart det vær.. :)


    6th.. Man siger inden for 6 måneder til 1 år skal man skifte vandet.. jeg gør det ca. indenfor de rammer, skyller alt igennem og tjekker alt.. men det er jo bare min dagsorden og hobby.. :)


    Held og lykke til.. Nå man først har prøvet vandkøling kan man ikke gå tilbage ;)


    Jeg har en 860 i7 2.8ghz OC eterfølgende til 4.5ghz ved 22* idle og max 32* ved benchmark og min GTX670 FTW! OC efterfølgende ved 27* idle og 35* ved benchmark.. :9xo

    ---------------------------------------------------------------------
    Gennemsigtigt plexiglas kabinet skal over styles nu.. :)

  • Quote

    4rd.. Hvis jeg skulle give et råd til pakken der var det at få større diameter slanger.. 19x13mm.. de giver det bedste flow men de fylder jo så også lidt.. men som mig kan jeg godt lide kølingen er så maximal som muligt så det var mit valg..


    1/2" har ikke rigtig nogen fordel over 3/8". Jeg smider lige et quote


    1/2"
    +Generally higher performance
    +overall more water flow
    -blocks case airflow much more then 3/8"
    -increased sidewards pressure on sockets/components caused by less flexibility
    -larger curves, i.e. higher chance of kinking
    -Physically larger


    3/8"
    +Easier to bend
    +higher case airflow
    +Ironicly higher performance on some waterblocks then 1/2" caused by higher speed water acting as a nozzle over cpu core
    +less sidewards strain on components
    -overall less waterflow


    Nogle kølehoveder vil give lavere temps med 3/8" pga større tryk. Når det så er sagt, så er det mest en smagssag. Personligt kan jeg meget bedre lide 3/8" pga det ser mere minimalt ud.


    Quote

    5th.. Angående kølevæske.. jeg havde en blå farve i mit første sæt og det har ærlig talt en negativ effekt.. der var små klumper i min køler og rester på slangerne.. det var faktisk pænt klamt.. så jeg er gået over til Destilleret vand.. du kan købe en 5L dunk i Matas for under 20kr. så det er helt klart det vær..


    Jeg har haft flere forskellige blå væsker uden problemer. Lyder som om du har haft noget andet i systemet, som har skabt noget alge-halløj stads. Det med at købe 5 liter hos matas. Der er forskel på demiraliseret og destilleret vand. Jeg kan forestille mig at det hos matas kun er demiraliseret og måske endda også elektrisk ledende.

  • Jeg vil give dig ret i at farvet vand måske virker for nogen, men det jeg købte hos coolerkit var ihvertfald ikke det bedste..


    Men begge dele kan fint anvendes da der så lavt indhold af mineraler i begge former.

    ---------------------------------------------------------------------
    Gennemsigtigt plexiglas kabinet skal over styles nu.. :)