Wd Black caviar 1tb

• Hej :)
    Jeg har lige problemer med min Wd black caviar 1tb!

Den kommer op i omdrejninger, og så lyder det som om at den slukker.. så tænder den sig igen! og så kommer den op i omdrejninger og slukker!
    Men jeg kan heletiden bruge drevet, selvom den siger det lyde!

Men den er nemlig helt ny! så synes da ikke at den skal sige mærkelige lyde allerede nu?
    Eller det gør den hdd måske bare?

Håber nogen kan hjælpe
    mvh. Kristian Gyde

• Det lyder ikke umiddelbart helt normalt, men det er svært at sige eftersom jeg ikke ejer en disk magen til.

Du kan prøve at kigge efter om WD har lagt en firmware opdatering op på deres side til denne disk.
    Ellers kunne det også være et strøm problem, der får disken til at parkere læsehovederne, den nemmeste måde at afprøve dette er at smide disken i en anden maskine.

Hvis der ikke er noget af det der hjælper, vil jeg anbefale dig at kontakte WD, de burde om nogen kunne svare på om det er normal opførsel eller ej.

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

• Hvis ikke det er en metalisk klik-lyd og bare almindelig lyd når den spinner op, som den giver fra sig, så ville jeg ikke være nervøs.
    Det er ikke den mest lydløse disk og især ikke som systemdisk, når den bruges hele tiden.

Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H