Opgradering af pc hjælp

• Hey. Overvejer at opgradere min pc lidt men er meget i tvivl om hva der er godt nok eller hva der kunne opgraders på den :) så håber der er nogle venlige sjæle der kan tjekke den ud og give et par råd og links til nogle ting at putte i den :)
    overvejer at skifte til en GTX kort men ved ikk li helt hva for et.

Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd.

Processor: Intel(R) Core(TM) i7 CPU 860 @ 2.80GHz (8 CPUs), ~2.8GHz
    Memory: 4096MB RAM
    Hard Drive: 1000 GB
    Video Card: ATI Radeon HD 5870 XFX
    Motherboard: Intel P55A-UD3
    Computer Case: Antech nine hundred two

På forhånd tak :)

• Hvis du er frisk åå overclock, så kan du købe en køler i stil med Antec 620 KÜHLER og give den lidt flere mhz.

Ellers kan du kigge på et Hd7950, HD7870 eller gtx660ti.

Desuden kan jeg anbefale SSD til OS og programmer.

Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

• hva med ZOTAC GeForce GTX 670 2GB AMP! som grafikkort ? er det ik bedre end 660ti ? eller hvordan ser det ud ?

er der ingen grundt til at skifte bundkort og processer ?
    hva med ram er det nok til at køre det der er på markedet li nu ? :)

• Altså det er kraftigere end alle de modeller jeg nævnte, men koster så også derefter. Hvis du kører med en almindelig HD opløsning eller under er det næsten overkill. Vil ikke mene at du behøver ny cpu, og da slet ikke hvis du smider den op over de 3,2 ghz.
    4 gb ram vil i de fleste tilfælde være rigeligt når der spilles.

Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

• okai :) ska der anden køling til for at jeg kan OC min cpu ? og hvordan gør jeg det så jeg ikk risikere at ødelægge den ? :)

jeg har en noctura 14 på mener jeg den hedder den cpu køler der sidder på den nu :) vil det være fint nok eller er det bedre at gå over til vandkøling for at kunne køle den bedre ?

• Hvis det er den Noctua 14 jeg tror du mener, så er den helt fin og ligger på linje med den Antec jeg anbefalede. Troede du kørte med stock køler, da der ikke var oplyst andet ;)
    Altså det tager sin tid at sætte sig ind i hvordan man overclocker, men man skal tage sig tiden til det.