Overheating Windows 7

• Hey alle sammen.

Så sidder her med en alt for varm bærbar.
    Det er min gamle som damen har arvet efter mig. Jeg har lavet en clean install af Windows 7 men den bliver simpelthen alt for varm og CPUen banker bare løs, 95-100% :O

Dengang da jeg havde den kørte jeg Windows 7 i et års tid, men skiftede så til Windows XP, dog en XP lite version, men der har dog ikke været problemer med den dengang. Så her igår der lavede jeg lige en clean install af Windows 7 på den da der var problemer med Minecraft (Fik en virtual machine java fejl og kunne ikke løse problemet).

Ved ikke helt hvad jeg skal gøre, da jeg er lidt lost på dette punkt. Det lyder vildt mærkeligt!

Hvad skal jeg gøre? :O

Mvh Zarqua

• Prøv at installere xp/ubunto på den og se om det stadig er der.
    Udelukkelses metoden er nu altid en god en :)

.-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

.-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

• Til at starte med skal du adskille dine problemer, du har et problem med at computeren bliver for varm når den arbejder på fuld drøn og du har et problem med at Windows generelt kræver for meget af computeren.

Med hensyn til varme problemet, kan du prøve at rense computeren for støv, f.eks. med en dåse komprimeret "luft" (jeg vil ikke anbefale en støvsuger), men vær forsigtig med blæseren i computeren, du skal ikke blæse for længe for hvis blæseren rotererer hurtigere end de er beregnet til kan kuglelejerne få problemer.

Med hensyn til ressource problemerne, kan du prøve som emil nedenfor foreslår, hvis det er en virkelig gammel sag, kunne det være at du endda burde kigge på en variant af ubuntu der kræver færre ressourcer f.eks. lubuntu eller xubuntu.

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

• Kontrolpanel -> strømstyring -> Høj ydeevne - skrift indstillinger for plan -> Skift avancerede strømstyringsindstillinger [+] Strømstyring for processortilstand [+] Maksimal processortilstand -> Sæt den til 95%.

1.Er det en HP?
    2.CPU eller GPU som bliver ekstrem varm.

• Jeg er faktisk ved at kigge på en HP laptop for nogen som har de samme symptomer! Det er quad-core hvor den hele tiden ligger på 90+ % CPU usage men der er ikke nogle 'skumle' processer kørende eller noget...er ved at scanne for div skumle ting - hvilket går sindssygt langsomt - men den virker ikke til at være inficeret...

Så følger lige med i denne tråd, har ikke oplevet noget lign. tidligere...

Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
    MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
    Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
    Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
    Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
    Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)

• Du nævner, at det er en clean install. Har du hentet alle drivere ? på deres hjemmeside, HP ? for din model. Det er især chipset driver, der styrer acpi, og hermed powerstyring af processor hastighed m.m.
    Ubuntu vil jeg da ikke anbefale, for den har normalt dårlige acpi drivere til bærbare. Jeg tror ikke, at det har noget at gøre med snavs og rensning. Hvis ikke der er udgivet win7 drivere, er du sådan set på den. Se lige på 32/64 bits problematik for de drivere også. Ellers XP ? og et par hundrede opdateringer.