Ram placering

• Jeg er løbet ind i lidt plads problemer i mit NZXT H2 Kabinet.

- Asus Rampage IV Extreme bundkort
    - Corsair Vengeance 32gb kit (4x8gb)

Jeg har en Corsair H80 Køler som desværre dækker sig ind over 2 af mine ram sokler i venstre side, og rammene kan dermed ikke sidde som foreskrifterne i ASUS Manual siger.

Derfor vil jeg høre ville der være nogle problemer i at sætte de 4 ramblokke i de 4 sokler til højre?
    Og hvor meget ville det eventuelt trække ydelsen ned?

Eller kan jeg måske sætte de 2 af blokkene i venstre side hvor der er plads, og 2 af blokkene i højre side?
    De 4 modsatte sokler af hvad ASUS anbefaler?

Link til bundkortet (under download er der en ram monterings vejledning, men intet der løser problemet)

Link til rammene

På forhånd tak!

• Umiddelbart ville det hjælpe dig mere at spørge på ASUS eget forum hvor du kan få et officielt svar - kommer meget an på model og mærke hvad angår om du får lov at sætte RAM anderledes end foreskrevet.

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

• Umiddelbart ville det hjælpe dig mere at spørge på ASUS eget forum hvor du kan få et officielt svar - kommer meget an på model og mærke hvad angår om du får lov at sætte RAM anderledes end foreskrevet.

HerrMansen jeg vil hellere smutte forbi Asus' ROG forum og høre ad og se om man ka få HiV1zMan til at svare han er en rigtig go supporter derinde ^^

ROG Forum Link: http://rog.asus.com/forum/

• ...som jeg sagde. ASUS eget forum :P

Men ja - der er typisk altid en enkelt eller to på de officielle forumer som kender alt der skal kendes. Kan selv huske det fra da jeg havde Mushkin RAM. De havde/har en forum supporter ansat der kan trylle alle mulige BIOS opsætninger frem til lige præcist ens setup ^^

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |