Nyt Bundkort AM3+ (gamer)

  • Altså nu er det sådan jeg laver videoer på youtube så har brug for hurtige ram og de nye fx cpu'er har godt af hurtige ram :)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Altså nu er det sådan jeg laver videoer på youtube så har brug for hurtige ram og de nye fx cpu'er har godt af hurtige ram :)


    det var blot it forslag da du jo bruger dem nu, så regnede da med de os kunne genbruges men op til dig selv ellers må du jo spare lidt mere up, selv mit build jeg har nu er os kommet til at flere omgange.

  • har også tænkt mig at opgradere lidt efter gangen, og jeg værdsætter også dit svar :)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • 1,65volt er noget skidt, især når de køre CL 7-9-8.


    1,65volt Mushkin 1600mhz CL 7-7-7 er ok.


    Men 1,5volt eller lavere er klart at fortrække i CL6/CL7 1600mhz. Undgå helst 1,60/1,65 volt ram, med mindre det er 'et fantastisk tilbud'.

  • Er det fordi der ikke kommer nok volt igennem eller hvad, men kan bare så ikke bare overclock den til en højre voltage? sorry hvis jeg stiller dumme spørgsmål har ikke selv prøvet at overclock

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Altså nu er det sådan jeg laver videoer på youtube så har brug for hurtige ram og de nye fx cpu'er har godt af hurtige ram :)


    Så ville jeg vælge det lækre bundkort, og vente med rammen indtil du har råd - Årsagen er at der er stor forskel på de andre bundkort og Asus Crosshair V, når vi snakker om overclockning:)

  • Er det fordi der ikke kommer nok volt igennem eller hvad, men kan bare så ikke bare overclock den til en højre voltage? sorry hvis jeg stiller dumme spørgsmål har ikke selv prøvet at overclock


    Der er grænser for hvor mange volt dit system kan tåle, via RAM'en - Derfor er det altid bedst med RAM, som har så lav volt som muligt. 1,65volt ram, er ikke super ram. Derimod ville 1,5volt ram med samme hastighed, og samme CL være kanon RAM;-)


    Men som sagt.. Det er bedre du køber det dyre Asus Crosshair V bundkort, hvis du vil overclocke - Og så venter med RAM'en til senere når du har råd:)