Fjerne google translate ting fra tweak.dk?

• Hej,

Er der nogen som har gennemskuet hvordan man fjerner den der irriterende google translate "toolbar" som er lagt på tweak.dk forsiden?

Jeg har nu flere gange valgt at den skal lade være med at komme frem, men det virker bare ikke. Jeg kører pt. Firefox 12 og kors hvor er det da træls at skulle se på den grimme "toolbar" look-a-like.

I chrome kan man i det mindste slå den fra fordi det er en del af browseren, men når det bliver lagt på siden som her på tweak.dk synes jeg godt nok det er træls at man ikke kan fjerne den.

Mvh
    Frank

• Der er ikke lagt nogen Google translate toolbar ind via Tweak.dk den kommer via din browser. Den Google translate funktion der er på siden er manuel. De to ting use ikke noget med hinanden at gøre.

Sendt fra min HTC Desire med Tapatalk2

• Lyder lidt som den translate bar som Chrome har - den skal slås fra inde i settings > "Under the hood". :|

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

• HerrHansen... Er det en "skjult" ting i Firefox? Jeg har opgraderet til FF13 nu og har deaktiveret alle plugins. Kan ikke finde den indstillinger du snakker om i FF.

Pinky... Måske er det noget browseren laver, men i så fald skjuler den det noget kraftigt. Kigger man på elementerne, så er toolbaren jo en iFrame som ligger i HTML'en for tweak.dk - godt nok ikke hvis man kigger i den statiske kode som bliver sendt, men den må blive oprettet af noget af alt det javascript der bliver kaldt (det er mit bedste gæt i hvert fald).

Så toolbar og HTML elementer her:
    [Blocked Image: http://frankjepsen.dk/images/translate.png]

• Hvad ved jeg - jeg bruger chrome som nævnt tidligere :P

Ninjaedit: Har du overvejet at klikke options? heh

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

• Super! Tak RTM! :)

Sidder godt nok på arbejde og tester nu, men kan få translate "toolbaren" frem på tweak.dk, hvis jeg skifter sprog til at foretrække engelsk. Så mon ikke min computer derhjemme står til engelsk og bare skal skiftes til dansk.

Det må dog stadig være noget på tweak.dk, som gør at den rent faktisk viser toolbar'en - har ikke set den på nogen andre sider og den er som vist embedded i HTML koden.

Men nå... Problemet er vidst løst. Tak igen. :)

• Hmm... Nu er jeg nødt til at tage denne op igen. Desværre.

Denne gang står mit sprog til dansk og jeg får stadig den dumme google bar frem. Begynder at hade at google skal blande sig i alt, bare fordi en side som tweak.dk har nogle af googles komponenter på sig. :cursing:

Er der nogle som har en effektiv måde til at få det skidt til at blive væk? Tweak.dk er ikke den eneste side den dukker op på.

Håber nogle har et hint. :)

• Nå... Denne gang fandt jeg selv ud af det.

Der er ikke noget at gøre end at klikke den væk hver gang den kommer frem og hvis det ikke virker så er det Google man skal brokke sig til. Tweak.dk har valgt at sætte den på siden - hvilket sikkert er brugbart for nogle folk.

Se: http://googlewebmastercentral.…-website-with-google.html

Og andre som det driller for: https://groups.google.com/foru…slate-general/RP_82FqM4d4

Kode snippet på tweak der får toolbaren frem:

Code
    1. <div id="google_translate_element"></div>
    2. <script type="text/javascript">
    3. function googleTranslateElementInit() {
    4. new google.translate.TranslateElement({
    5. pageLanguage: 'da'
    6. }, 'google_translate_element');
    7. }
    8. </script>