Kan Synology CS407E klare skærene?

  • Bare en hurtig lille tråd.
    Jeg ville høre om en Synology CS407E vil kunne klare at streame 1080p film med DTS 5.1 eller Dolby Digital 5.1, til min HTPC. Decoding sker på HTPC.


    Og evt køre en webserver med PHP og MySQL? Og evt en mailserver.


    Og hvor meget er den i det hele taget værd? :)


    MyzZaR :P

  • Det kan den nok godt. Men vil ikke anbefale en 2007-model. Synology tillader kun at opdatere til nyeste firmware på modeller der er optil 3 år gamle (så vidt jeg husker).


    Men kan du få den billigt, så er det jo fair nok; men gi ikke meget for den!

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650


  • Og evt køre en webserver med PHP og MySQL? Og evt en mailserver.


    Med mindre webserveren kun skal anvendes lokalt på dit eget netværk, tror jeg det er en ret dårlig ide at køre webserver på en platform som ikke kan opdateres (antages at den er for gammel til at få opdateringer stadigvæk).


    Mht. mailserver, er det efter min mening en dårlig ide at hoste egen mailserver, med mindre det er som redundans.
    Mail bør efter min mening hostes professionelt, med rigelig redundans, så du ikke mister mails, hvis serveren går ned.


    Med hensyn til prisen, vil jeg skyde på ca. 500kr, men jeg er slet ikke sikker på at jeg selv ville gide at eje en så gammel NAS.
    En DS411J, kan anskaffes til ca. 2000kr, den er (sandsynligvis) hurtigere, har mere RAM og bliver stadigvæk opdateret.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • lige en ting mere ang. mail server Langt de fleste internet udbydere (hvis ikke alle) har lukket for port 25. så du skal op og ha fat i en Erhvervs forbindelse for at få det til at køre. Hvis du har en er det ikke noget problem

  • Strømmæssigt kan det heller ikke betale sig at have egen webserver - det er billigere at købe hosting (fx fra Unoeuro.dk). Så det skal næsten kun være fordi du synes det er sjovt ;-)

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Jeg skal jo have NAS anyway og har også Webhotel hos gigahost. :)
    Har domænet, mymediabox.dk, der peger på min IP. :)


    Jeg overvejer lidt at have Plex Media Server kørende på NAS'en, så jeg kan se film ude i "byen" på ipad'en :)
    Det går jeg ikke ud fra den kan vel?
    Altså transcoding eller hvad det hedder?

  • Jeg skal jo have NAS anyway og har også Webhotel hos gigahost. :)
    Har domænet, mymediabox.dk, der peger på min IP. :)


    Jeg overvejer lidt at have Plex Media Server kørende på NAS'en, så jeg kan se film ude i "byen" på ipad'en :)
    Det går jeg ikke ud fra den kan vel?
    Altså transcoding eller hvad det hedder?


    Det kan man godt på moderne Synologys NAS-servere. Min DS412+ kan fx godt transcode og har faktisk en app der hedder Plex media server man kan installere, men det er først kommet med på den seneste opdatering. Dvs den 407 kan IKKE.


    Det kan stadig ikke betale sig, at have hjemmehosting kørende. For så er NAS'en jo hele tiden tændt. I den tid du ikke bruger den, kunne den jo stå i standby - og derved spare strøm(penge).

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Jeg kommer til at have den tændt konstant, da jeg altid bruger den når jeg er ude. Og hjemme for den sags skyld :)


    Men man kan kun installere Plex Media Server på Synology's Intel baseret NAS.
    Jeg kan bare ikke finde ud af hvilke synology NAS'er der er Intel baseret :/
    Vil de så overhovedet kunne levere 1080p med DTS? Og de er iøvrigt også er lidt halv dyre synes jeg. :/

  • Jeg kommer til at have den tændt konstant, da jeg altid bruger den når jeg er ude. Og hjemme for den sags skyld :)


    Men man kan kun installere Plex Media Server på Synology's Intel baseret NAS.
    Jeg kan bare ikke finde ud af hvilke synology NAS'er der er Intel baseret :/
    Vil de så overhovedet kunne levere 1080p med DTS? Og de er iøvrigt også er lidt halv dyre synes jeg. :/


    Ja det er har du faktisk ret i - de skal have Intel CPU.


    Men tjek denne listen: http://forum.synology.com/wiki…d_of_CPU_does_my_NAS_have :9xo

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Jeg tvivler stærkt på at selv en ds-412+ har kræfter nok til at live transcode full hd h.264 video, det er trods alt "kun" en atom CPU(D2700 2 cores med hyper threading) der sidder i maskinen.


    Med mindre den der plex media server skalerer kvaliteten kraftigt ned, kan båndbredden på din internet forbindelse også blive et problem, især hvis der transcodes til et format som mpeg-1 eller mpeg-2(men det gør der nok ikke, når plex kører over nettet).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Plex klare det ret godt med hensyn til transcoding. Har ingen problemer med netværket så længe det er kablet til min HTPC. Den skalerer også til et format så den ikke lagger på iPad'en. :)
    Men du har sgu nok ret i at den Intel Atom ikke er stærk nok til at transcode så store film :)


    Hvis jeg så skal lave en NAS selv, hvor stor skal CPU'en så være og hvor meget ram skal jeg bruge? Lad os sige det er den bedste af den bedste video kvalitet.
    For er ikke fan af det kun virker nogen gange eller det er ringe kvalitet.

  • Det er sgu svært at sige, når jeg ikke kender det program, derfor vil mit umiddelbare anbefaling være at kigge på nettet for at se hvad koncensus er omkring dette program.


    Helt generelt skal du kigge på noget som har kræfter nok til at dekode 1080p video i software (altså udelukkende med CPUen) og så skal den nok have lidt ekstra, fordi den også skal encode videoen igen.


    Der findes forskellige måder at accellerere transcoding, f.eks. via Intels Quick Sync, men jeg er ikke bekendt med at dette bliver anvendt af diverse streaming programmer.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Ikke rigtigt, men det afhænger nu også hvad der kommer ud i den anden ende, altså hvad den encoder videoen til.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.