Køler til i7 920

• Hej med jer! :-)
    Dette er min første post her på tweak.dk, så ret mig gerne, hvis jeg er helt gal på den!
    Jeg har mig en fin i7 920 d0 processor, som jeg efter 2½ års brug godt kunne tænke mig at OC, så jeg kan vente lidt endnu med at skifte den ud.
    Jeg har læst en masse hidst og her, hvad jeg har fundet ud af omkring OC er dog stadig uvist, men nu til mit problem.
    Jeg testede med OCCT, for at stresse min CPU. Jeg var på forhånd godt klar over, at min CPU til tider bliver utrolig varm, hvilket nok hovedsageligt skyldes tre ting. Slidt eller manglende kølepaste, dårlig køler på CPU'en og dårligt airflow. Den nåede faktisk op på 86 grader på 3m 13s ! :O
    Det er så her jeg godt kunne bruge jeres hjælp! :-D
    Hvilken køler vil i foreslå til min CPU, til at øge mit airflow (en til at suge luft ind) og kølepaste?
    Det skal lige siges, at jeg ikke har vanvittig meget forstand på det her med køling og OC, men vi er vel alle startet et sted?
    Sig endelig til, hvis der er mere i skal vide.
    Del gerne noget viden/tips! :-)

På forhånd tak.

• Du kan godt komme lidt længere ned i pris og stadigvæk få topkøling på luft.

212 EVO

Find evt nogle blæsere, som passer til dit kabinet og øg dit airflow hvis ellers du har plads til dem, evt

her

Pasta findes i mange gode udgaver, men alle har lidt forskellige egenskaber om hvordan de opfører sig efter påføring, men det kan du læse om under de forskellige udgaver her på siden, da de nok har det bedste udvalg i hele landet.

coolerkit

Mvh
    Sam

AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

• Tusind tak for jeres svar! - Jeg har selv kigget på den der Noctua, men mit kabinet er umiddelbart nok ikke lige det største og jeg er ikke helt sikker på om den kan være der! :-D
    Et andet problem er, som i nævner airflow. Mit kabinet er stort set helt helt lukket, men har dog plads til en 60mm blæser (vil jeg tro) i siden og en 80mm blæser (vil jeg tro) under PSU bagtil. Tror i det på nogen måde er nok til at gøre en væsentlig forskel i airflow'et og hvis, hvilke blæsere vil i så foreslå til det? :-)

OBS! - Mit gfx er ca. 70 grader i idle med dual monitors.. Er der en mulighed for at skifte køler eller noget til det også? :-D
    (Jeg er godt klar over den er helt gal, men alt er stock) :-P

• Tusind tak for jeres svar! - Jeg har selv kigget på den der Noctua, men mit kabinet er umiddelbart nok ikke lige det største og jeg er ikke helt sikker på om den kan være der! :-D
    Et andet problem er, som i nævner airflow. Mit kabinet er stort set helt helt lukket, men har dog plads til en 60mm blæser (vil jeg tro) i siden og en 80mm blæser (vil jeg tro) under PSU bagtil. Tror i det på nogen måde er nok til at gøre en væsentlig forskel i airflow'et og hvis, hvilke blæsere vil i så foreslå til det? :-)

OBS! - Mit gfx er ca. 70 grader i idle med dual monitors.. Er der en mulighed for at skifte køler eller noget til det også? :-D
    (Jeg er godt klar over den er helt gal, men alt er stock) :-P

Helt sikkert....
    http://www.coolerkit.dk/grafik…k%C3%B8lere-c-32_508.html

• Er der en af dem du kan foreslå til et gfx 275? :-)
    Er det noget der er svært selv at gøre selv?

Noget andet jeg lige lagde mærke til, da jeg sad og gamede er. Min temperatur på mit gfx når op på 90 grader! :o
    Jeg hentede rivaltuner og lagde mærke til, at den konstant er sat til 40%. Kan jeg fx. sætte den til 70% hele tiden unden fare for at ødelægge noget? :-D

Og igen, så tjekkede jeg lige op på min CPU fan, som kun kører med 2800 RPM som maks. Er det ikke ret lavt eller er det standard for en stock? :-)