Ny gaming maskine til ca 6.5k til min ven, men er vist ude af træning!

  • Spændende læsning.


    Såfremt du skulle anbefale et bundkort, som ikke understøtter to grafikkort, hvilket skulle det så være?


    Og så kunne det være ret interessant at høre, hvilke spil du som som bedst på de to maskiner.

  • StoneColdA


    Af bundkort, så bliver det sådan lidt svært, fordi det er chipsettet som bestemmer både prisen og features og ikke så meget hvem producenten er.


    Simpelt kan det vel opdeles i pris først og fremmest, og skulle jeg vælge et bundkort ud fra 2 kriterier som pris og med fokus på 1 GFX, så ville jeg ikke være bleg for at investere i et bundkort fra Asrock med 970 chipsettet på.


    Asrock


    eller


    MSI


    Begge koster under de 600,- og forskellen på chippen 970 kontra 990x/FX er fuld understøttelse af x16 i pci-e, da sydbroen SB 950 er den samme, samt brug af lidt bedre komponenter på de dyrere modeller. Så ved brug af et GFX, så burde et sådant bundkort kunne komme lige så højt op, som et 990FX bundkort, i hvert fald i teorien.


    Jeg valgte MSI, fordi jeg vil bare ikke have hverken Asus eller Corsair i mine maskiner, fordi det har alle andre og jeg har prøvet Gigabyte gennem mange år og ville prøve noget som jeg aldrig har haft før, og nu kom chancen.


    Hvad angår spil, så er mine kammerater rigtige nørder indenfor fly simulatorer i den meget avancerede udgave og de spiller et spil, som kan knække nakken på næsten enhver CPU.
    Det er ikke ret kendt her hjemme og hedder Black shark 2 og er en helikopter simulator. Jeg har osse spillet, og det spil fik min gamle Q6600, som er OC'et til 3.5Ghz til at løbe træt efter 40 minutters spil, det kan selv BF3 ikke gøre.
    Der var der rimelig stor forskel på I2500K og FX 8150, og det kan kun forklares ved de flere kerner i AMD's CPU. I2500K hakkede lidt ind imellem, som om den lige skulle tømme cachen, mens FX8150 bare futtede fornøjeligt der ud af uden problemer overhovedet.
    Samme billede viste sig i microsofts flysimulator x, dog var I2500K langt mere fremme i skoen denne gang og forskellen var næsten ikke til at se, undtagen med rigtig mange ting på skærmen på samme tid og dybde i billedet f.eks når man nærmer sig holdepladsen hvor passagerer skal af og på.


    I spillet ARMA II og udvidelsen operation arrowhead, der var det lige omvendt uvist af hvilken grund, der var det I2500K som klarede sig bedst, men jeg tror det er fordi det spil "kun" tager de 4 af kernerne i brug og de sidste 4 i FX8150 bare fiser husleje af. Det er ellers osse en spilserie, som stiller høje krav til dit hardware, grundet det er en rigtig military simulator, med store åbne landskaber, så der er meget som skal tages under kærlig behandling.


    Shogun 2 skulle efter udenlandske tests vise at I2500K klarede sig bedre, men ved samme antal Ghz, så var det ikke tilfældet, spillet føltes mere flydende i de store slag på AMD's platform.


    I almindelige spil, som BF3, MW2/3(host), der gik det næsten lige op, fordi de spil sætter ikke andet end dit GFX på overarbejde, ah nu yder jeg ikke BF3 retfærdighed, men MW2/3 er og bliver noget skrammel, som kan spilles på en mobil telefon, overdrivelse fremmer forståelsen, men skrammel er spilserien i hvert fald, efter min mening, så kan den være nok så populær.


    Metro 2033 vandt Intel med et mulehår ved samme hastighed, det burde osse have været omvendt jfr. tweaktowns test, som viser en Intel I2600K og en I7 3960x clockket noget højere end AMD's er, så ved samme hastighed burde AMD kunne vinde, men spillet så bare det mere flydende ud på Intels platform og det gav bestemt ingen mening overhovedet, men det er fakta.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Mange tak for en udførlig forklaring.


    Jeg står lidt i samme situation som topic starter, med et lidt mindre budget og med et lidt mindre behov, da jeg har et par stumper selv.


    Jeg har selv været meget hooked på I2500k og Asus z68 bundkortet, men har været åben for andre kombinationer, og så lød den her interessant. Jeg kommer selv fra en Q6600 med et GT8800 grafikkort og en monster gammel harddisk, som i virkeligheden er den der trækker mit system voldsomt ned.


    Jeg skal primært bruge den til at spille på (surf mv foregår på telefon og ipad), men jeg er ikke en hardcore gamer, så jeg behøver ikke state of the art hardware, men gerne noget som spiller sammen og som holder nogle år, ligesom mit nuværende system. Mine primære spil vil være MW3, Football manager og så Diablo III.


    Vi skal helt tilbage the Thunderbird 1400 siden jeg sidst havde AMD, og jeg må ærligt indrømme at jeg troede at AMD var "has-been".

  • StoneColdA, du skriver "så jeg behøver ikke state of the art hardware"


    Du får ikke en CPU der er meget bedre, end en FX-8120 til under 2500kr. - Med mindre du ikke vil overclocke.


    Årsagen er, at det er en 8 kernet CPU, og der er ikke nogen spil som udnytter det ordentligt endnu(Heller ikke BF3). Så ydelsen for FX-8120/FX-8150 går kun en vej, og det er op med tiden;-)


    Windows 8 64bit = ekstra ydelse
    Nyere spil som under støtter flere kerner = ekstra ydelse


    Hvis det skal 'Spille sammen' - Så skal du ha' så hurtig RAM som muligt... og helst et 2GB 256bit/384bit AMD grafikkort(Kan man altid købe senere:).


    Jeg ville gi' det sidste, og tage dette bundkort: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5072510 til 1100kr.


    Årsagen er at det er surt at købe et bundkort der har tendens til at blive overvarmt, eller et bundkort som man ikke kan få til at køre ordentligt med rammen. Derudover forventer jeg et SABERTOOTH overclocker bedre end de andre, og oven i prisen får du jo trods alt de fordele 990FX giver:)

  • [quote='Dnope','index.php?page=Thread&postID=1413856#post1413856']StoneColdA, du skriver "så jeg behøver ikke state of the art hardware"


    Du får ikke en CPU der er meget bedre, end en FX-8120 til under 2500kr. - Med mindre du ikke vil overclocke.


    Årsagen er, at det er en 8 kernet CPU, og der er ikke nogen spil som udnytter det ordentligt endnu(Heller ikke BF3). Så ydelsen for FX-8120/FX-8150 går kun en vej, og det er op med tiden;-)


    Windows 8 64bit = ekstra ydelse
    Nyere spil som under støtter flere kerner = ekstra ydelse


    Hvis det skal 'Spille sammen' - Så skal du ha' så hurtig RAM som muligt... og helst et 2GB 256bit/384bit AMD grafikkort(Kan man altid købe senere:).


    Jeg ville gi' det sidste, og tage dette bundkort: StoneColdA, du skriver "så jeg behøver ikke state of the art hardware"


    Du får ikke en CPU der er meget bedre, end en FX-8120 til under 2500kr. - Med mindre du ikke vil overclocke.


    Årsagen er, at det er en 8 kernet CPU, og der er ikke nogen spil som udnytter det ordentligt endnu(Heller ikke BF3). Så ydelsen for FX-8120/FX-8150 går kun en vej, og det er op med tiden;-)


    Windows 8 64bit = ekstra ydelse
    Nyere spil som under støtter flere kerner = ekstra ydelse


    Hvis det skal 'Spille sammen' - Så skal du ha' så hurtig RAM som muligt... og helst et 2GB 256bit/384bit AMD grafikkort(Kan man altid købe senere:).


    Jeg ville gi' det sidste, og tage dette bundkort: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5072510 til 1100kr.


    Årsagen er at det er surt at købe et bundkort der har tendens til at blive overvarmt, eller et bundkort som man ikke kan få til at køre ordentligt med rammen. Derudover forventer jeg et SABERTOOTH overclocker bedre end de andre, og oven i prisen får du jo trods alt de fordele 990FX giver:)Jeg har slet ikke tænkt mig at overclocke. Det skal bare køre som det er ud af boksen.


    Jeg har et fint kabinet og en god strømforsyning. Som sagt har jeg et GT8800 grafikkort, som jeg ikke umiddelbart har haft problemer med, men derimod har jeg en dårlig harddisk. Det giver blot ikke så meget mening at smide en spritny Intel 520 SSD ind i et 3 år gammelt system, der mister jeg lidt for meget performance.


    Så min tanke var bundkort, cpu, ram, hdd og så evt. grafikkort. Så man får noget der passer sammen, fremfor at få nogle dele, som skal "nedkonverteres" til noget gammelt for at virke.

  • Jeg har slet ikke tænkt mig at overclocke. Det skal bare køre som det er ud af boksen.


    Jeg har et fint kabinet og en god strømforsyning. Som sagt har jeg et GT8800 grafikkort, som jeg ikke umiddelbart har haft problemer med, men derimod har jeg en dårlig harddisk. Det giver blot ikke så meget mening at smide en spritny Intel 520 SSD ind i et 3 år gammelt system, der mister jeg lidt for meget performance.


    Så min tanke var bundkort, cpu, ram, hdd og så evt. grafikkort. Så man får noget der passer sammen, fremfor at få nogle dele, som skal "nedkonverteres" til noget gammelt for at virke.



    EDIT:
    Det sidste indlæg så vist lidt forkert ud.


  • Det vil jeg så ikke helt give dig ret i, men du har ret sådan ½ delen af vejen ;) .


    Jeg kan godt forstå hvorfor du ræsonnerer, som du gør og egentlig når frem til den konklusion, som du i første omgang er kommet frem til.


    Du har dog mulighed for stadigvæk at holde liv i din gamle Q6600 et stykke tid endnu, da det virkelig er en god CPU, især hvis det er en G0 udgave, og ikke en B3 stepping. G0 steppingen er køligere ved OC, end B3 og du kan se i cpu-z hvilken stepping, som din CPU har.


    Det kan du gøre ved at overclockke dit system, så hive den ekstra ydelse ud, der allerede er til rådighed og bare venter på at du bruger den. Der er så lige et par ting, som skal være helt på plads inden, du for alvor kan puste nyt liv i dit system:


    1. køling, der dur standard køling altså ikke. På et budget og for at få så meget for dine penge, så ville jeg meget kraftigt overveje en luftkøler fra Coolermaster CM212, den er ikke flot og fuld af blingbling, men køle kan den sgu, selv under kraftigt OC og den koster vel lige omkring de 200,-, så dyr er den bestemt ikke. Ellers har Artic Cooling osse en ganske udmærket luftkøler til under de 200,-.


    2. ram, lidt afhængig af hvilke ram du har i maskinen og hvilket bundkort du har siddende, så hænger det sådan sammen, at på LGA 775 der bliver det aldrig dine ram, som holder dig tilbage i OC hvis du har nogle pc-8000/pc-8500 ram, som kører ved standard 1000Mhz og 1066Mhz. det vil altid være dit chipset, som sætter grænsen for hvor højt du kan presse systemet op. Så er du ude efter, at få fuld valuta for dit ellers udmærkede system, så kig i køb/salg sektionen efter nogle DDR II ram pc-8500(1066Mhz) de koster intet brugt og tag du 8GB når du er i gang, producenten er sådan set ligegyldig.


    3. Du sagde selv SSD, for omkring 1½ år siden satte jeg en SSD i mit gamle system, og det gav et spark som jeg faktisk ikke troede muligt, det var som at få et nyt system igen.
    Med tanke igen på, at få så meget for dine penge som overhovedet muligt, så ville jeg igen ty til køb/salgsektionen og se efter en brugt SSD som kører efter den "gamle" standard SATA II, og med en sandforce controller på, så banker du SATA II helt i bund(næsten) hvilket er den standard, som dit bundkort understøtter og du vil udnytte den næsten fuldt ud med læse-skrivehastigheder på hv. 285/275. Jeg ville kigge efter Corsair force 2, OCZ agility 2 og til nød Crucials M3 den har godt nok en anden controller og kan ikke levere samme hastigheder som de 2 andre, men tæt nok på.


    Jeg ville selv med glæde kaste mig over det projekt, at være så forudseende som muligt og få stadigvæk få topydelse ud af det system, som du allerede har, fordi det fejler ikke noget, slet ikke hvis du har et bundkort med P35 eller P45 chipsettet på. CPU-z kan fortælle dig det.


    Jeg vil næsten vædde på, at ved at købe brugt omkring de 1000 kr og måske kunne der endda komme et andet og kraftigere GFX med i de penge og OC dit system(3.3/3.5Ghz), så vil du opleve det, som om du har fået et nyt system og så kan det system godt holde de næste 2 år frem uden de store problemer ;) .


    Topydelse for få penge og du har forlænget levetiden for dit aldrende system, se det er top dollar i mine øjne :9xo ;) :T .
    Så kan du jo bruge den nærmeste fremtid til at ligge lidt penge fra hver måned til at spare op til et helt nyt system hen over efteråret hvis du stadigvæk måtte ønske det.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Jeg ved at Windows performance ikke siger så meget, men i den, er det mine ram og harddisk der tæller ned (5.8 hver). Jeg mener helt bestemt mine ram skulle være af god kvalitet, men jeg vil prøve at installere programmet når jeg kommer hjem, så jeg kan få nogle flere detaljer.


    For at være helt ærlig kan jeg ikke huske hvilket bundkort der sidder i, men igen, kender jeg mig ret, har jeg købt et kort, som skulle være rimeligt.

    Har du et bud på hvor jeg finder en SSD brugt? Jeg synes jeg har skimtet siden her uden det store held, men ellers må jeg bare købe en ny.


    Endnu en gang thumbs up for dine udførlige forklaringer :thumbsup:


  • Du kan kigge i køb/salgs sektionen her på siden, eller hol.dk og hwt.dk, der er mange som laver fine handler med hinanden. Held og lykke med jagten ;) .


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Jeg har slet ikke tænkt mig at overclocke. Det skal bare køre som det er ud af boksen.


    Jeg har et fint kabinet og en god strømforsyning. Som sagt har jeg et GT8800 grafikkort, som jeg ikke umiddelbart har haft problemer med, men derimod har jeg en dårlig harddisk. Det giver blot ikke så meget mening at smide en spritny Intel 520 SSD ind i et 3 år gammelt system, der mister jeg lidt for meget performance.


    Så min tanke var bundkort, cpu, ram, hdd og så evt. grafikkort. Så man får noget der passer sammen, fremfor at få nogle dele, som skal "nedkonverteres" til noget gammelt for at virke.


    Hmm.. Jeg vil tale lige ud af posen - Det er meget nemmere, i stedet for at pakke tingene ind:)


    Windows 8 kræver ikke ret meget af harddisken, en ganske almindelig sata harddisk burde være fint, ellers kan du evt. købe en billig 120GB SSD med sandforce controller som EBO også siger.


    Derimod er både dit grafikkort, din CPU, dit bundkort osv.. 'noget gammelt lort' ;-) Så jeg ville starte der - Det er gratis at hente windows 8 her: http://msdn.microsoft.com/en-us/windows/apps/br229516


    Jeg ved godt windows 7, og windows vista har nogle krav til harddisken, men det har windows 8 stort set ikke - Derimod vil windows 8 gerne ha' 8GB hurtig ram.




    mvh.

  • Nå her kommer der lige lidt flere fakta om min maskine. Det er sjovt som man bedre husker ting når man sidder og glor ind bag kabinet lågen.


    Bundkort:
    ASUS P5K


    CPU:
    Intel Core 2 Quad Q6600 - Stepping B - Revision G0 (inkl box køler)


    RAM:
    1 stk 2GB OCZ PC2-6400
    1 stk 1GB Samsung PC2-5300


    (Min anden OCZ blok fucker fuldstændig, derfor den langsomme samsung blok)


    Grafik:
    Geforce 8800 GT (512 mb)


    PSU:
    Corsair VX550W


    --


    Synes du/I stadig man kan opgradere på dette, eller vil det være bedre at købe nyt grej?


    Måske man kan sælge de dele jeg ville udskifte (bundkort, cpu, ram og grafikkort) - måske for en tusse?




  • Det er en god strømforsyning du har, måske kan kabinettet også bruges - Hvis det har et par 120mm blæsere, alle SATA enheder kan også bruges.


    Men jeg mener stadigt det samme om resten af systemet, og for 2500kr. så kniber det lidt, fordi det billigste system som giver ydelse for pengene, uden grafikkort - Det vil koste ca. 3000kr.:


    http://www.bj-trading.dk/bjsho…RGUBOX&pn=AMD&vare=685862
    http://www.bj-trading.dk/bjsho…AY00Z&pn=Asus&vare=618470
    http://www.bj-trading.dk/bjsho…9R&pn=Corsair&vare=629078


    Et evt. grafikkort kunne være: http://www.bj-trading.dk/bjsho…&pn=Club%203D&vare=532306 , så kan du altid købe et HD7850 2GB grafikkort eller større, senere når de er faldet i pris. Din strømforsyning kan godt trække en FX-8120@4ghz, og et HD7970 grafikkort.

  • Umiddelbart vil jeg mene mit budget samlet ligger på ca 5.000 kr :) (dog inkluderet en SSD). Så det kunne lige så godt være det du foreslår, som et i5 2500k - jeg ved blot ikke hvad der er bedst..


    Jeg kan sagtens genbruge mit kabinet. Det er et Antec Performance P180 mener jeg. Har en tre- fire blæsere

  • Umiddelbart vil jeg mene mit budget samlet ligger på ca 5.000 kr :) (dog inkluderet en SSD). Så det kunne lige så godt være det du foreslår, som et i5 2500k - jeg ved blot ikke hvad der er bedst..


    Jeg kan sagtens genbruge mit kabinet. Det er et Antec Performance P180 mener jeg. Har en tre- fire blæsere


    Hvis du læser hvad du selv har citeret fra mig, øverst på side 2 - Så har du svaret på hvad der er bedst i det lange løb, du behøver ikke overclocke en FX-8120 for at få glæde af de ekstra kerner senere.

  • Hola Tweak.dk


    Jeg er i nogenlunde samme situation som de 2 andre herrer. Jeg vil gerne smide en SSD i min computer til OS, Wow og D3 når det kommer.


    Mine specs er:




    SiSoftware Sandra


    ID
    Host Name : Daniel-PC


    Computer
    Model : GigaByte P55-US3L
    Chassis : GigaByte Desktop
    Mainboard : GigaByte P55-US3L
    BIOS : Award (OEM) FE 03/05/2010
    Total Memory : 8GB DIMM DDR3


    Processors
    Processor : Intel(R) Core(TM) i7 CPU 870 @ 2.93GHz (4C 8T 3GHz/3.59GHz Turbo, 2.4GHz IMC, 4x 256kB L2, 8MB L3)


    Chipset
    Memory Controller : Giga-Byte Core (Clarksfield/Lynnfield) DMI 2x 2.4GHz (4.79GHz) FSB
    Memory Controller : Giga-Byte Core Desktop (Lynnfield) UnCore 2x 2.4GHz (4.79GHz) FSB, 2x 4GB DIMM DDR3 2x 665MHz (1.33GHz)


    Memory Module(s)
    Memory Module : Kingston 99U5458-001A00LF 2GB DIMM DDR3 PC3-10700U DDR3-1334 (9-9-9-25 4-34-10-5)
    Memory Module : Kingston 99U5458-001A00LF 2GB DIMM DDR3 PC3-10700U DDR3-1334 (9-9-9-25 4-34-10-5)
    Memory Module : Kingston 99U5458-001A00LF 2GB DIMM DDR3 PC3-10700U DDR3-1334 (9-9-9-25 4-34-10-5)
    Memory Module : Kingston 99U5458-001A00LF 2GB DIMM DDR3 PC3-10700U DDR3-1334 (9-9-9-25 4-34-10-5)


    Video System
    Video Adapter : NVIDIA GeForce GTX 470 (448 SM5.0 1.26GHz/1.22GHz, 1.3GB 3.35GHz, PCIe 2.00 x16)


    Graphics Processor
    OpenCL GP Processor : NVIDIA GeForce GTX 470 (448SP 14C 1.26GHz/1.22GHz, 1.3GB 3.35GHz)
    Compute Shader Processor : NVIDIA GeForce GTX 470 (448SP 1.26GHz/1.22GHz, 1.3GB 3.35GHz)
    CUDA GP Processor : NVIDIA GeForce GTX 470 (448SP 14C 1.26GHz/1.22GHz, 1.3GB 3.35GHz)


    Storage Devices
    WDC WD10EARS-00Z5B1 (1TB, SATA300, 3.5") : 932GB (C:)
    HL-DT-ST DVDRAM GH22NS50 (295.4MB, SATA150, DVD+-RW, CD-RW, 2MB Cache) : 282MB (D:)
    DTSOFT BDROM (8.5GB, ) : 8GB (E:)


    Logical Storage Devices
    Reserveret til systemet : 100MB (NTFS)
    Hard Disk (C:) : 931GB (NTFS) @ WDC WD10EARS-00Z5B1 (1TB, SATA300, 3.5")
    HP DJ1050_J410 (D:) : 171MB (CDFS) @ HL-DT-ST DVDRAM GH22NS50 (295.4MB, SATA150, DVD+-RW, CD-RW, 2MB Cache)
    ME3_DISC1 (E:) : 8GB (CDFS) @ DTSOFT BDROM (8.5GB, )


    Peripherals
    LPC Hub Controller 1 : Giga-Byte H55 LPC Interface Controller
    LPC Legacy Controller 1 : ITE IT8720F
    Audio Device : Giga-Byte P55/PM55/3400 High Definition Audio
    Audio Device : Giga-Byte GF100 High Definition Audio Controller
    Audio Codec : nVidia Mutara V08 [NV2]
    Audio Codec : nVidia Mutara V08 [NV2]
    Serial Port(s) : 1
    Parallel Port(s) : 1
    Disk Controller : Giga-Byte P55/PM55/3400 4 port SATA IDE Controller
    Disk Controller : Giga-Byte P55/PM55/3400 2 port SATA IDE Controller
    Disk Controller : Giga-Byte JMB36X PCIE-to-SATAII/IDE RAID Controller
    USB Controller 1 : Giga-Byte P55/PM55/3400 USB Controller
    USB Controller 2 : Giga-Byte P55/PM55/3400 USB Controller
    USB Controller 3 : Giga-Byte P55/PM55/3400 USB Controller
    USB Controller 4 : Giga-Byte P55/PM55/3400 USB2 Enhanced Host Controller
    USB Controller 5 : Giga-Byte P55/PM55/3400 USB Controller
    USB Controller 6 : Giga-Byte P55/PM55/3400 USB Controller
    USB Controller 7 : Giga-Byte P55/PM55/3400 USB Controller
    USB Controller 8 : Giga-Byte P55/PM55/3400 USB2 Enhanced Host Controller
    SMBus/i2c Controller 1 : Intel ICH SMBus


    Printers and Faxes
    Printer : Microsoft XPS Document Writer (600x600, Colour)
    Printer : HP Deskjet 1050 J410 series (300x300, USB, Colour)
    Fax : Microsoft Shared Fax Driver (200x200)


    Network Services
    Network Adapter : Realtek RTL8168D/8111D Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.20) (Ethernet, 100Mbps)


    Operating System
    Windows System : Microsoft Windows 7 Home 6.01.7601 (Service Pack 1)
    Platform Compliance : x64


    Windows Experience Index
    Current System : 5.9


    Jeg ved ikke så meget om computere længere men efter hvad jeg har undersøgt kan mit bundkort ikke trække en OCZ Agility 3 helt optimalt. Gode råd til tweaks modtages gerne. ;)


    -Wtfbbqnoob

  • øøøhhh hvad mener du med tweaks


    hvis du mener at du skal kunne udnytte en SATA III disk fuldt ud, så skal du have et indstikskort, som kan levere de 6GB overførselshastighed, som SATA III kan give f.eks denne


    link


    Så vil du kunne udnytte den SSD fuldt ud.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Du kunne købe sådan et kort, men vær opmærksom på at ikke alle SATA-3 controllers er født lige, Marvell 9128 controlleren som rigtigt mange af den slags billige boards anvender, har et ry for at performe værre end Intels almindelige SATA-2 controller (til dels fordi PCIe-x1 ikke er nok båndbredde, hvis man har to SATA-3 SSDs på).


    Umiddelbart ville jeg derfor ikke købe nogen controller, uanset hvad så mærker du næppe den store forskel på om SSDen kører SATA-2 eller SATA-3, den største forskel mellem gammeldags harddisk og SSD ligger alligevel i søgetiden, som ofte er det man bemærker.


    Derfor syntes jeg bare du skal købe den SSD, din nuværende system disk, er jo en sløv WD green line disk (god til data lagring, knapt så god til systemdisk), så det kan kun for langsomt ;)

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.