Vand på HD6950 2 Gb

• Halløj.

Så fik jeg det første af mine HD6950 2Gb.

Så nu skal jeg bare finde ud af hvordan de skal vandes. Selv havde jeg en GPU only blok, da jeg synes full covers er lige dyrer nok og kun kan bruges til det ene kort. Dog har jeg læst at mange har problemer med at få heatsinks til at sidde fast på Vram og Vreg. Nogen der kan af/bekræfte det?

Og hvilke heatsinks skal man bruge?

/Kenneth

• Jeg ville investere i nogle profiler fra Enzotech i rent kobber, for at få den bedste varme overførsel over hovedet.

link

Det med at de falder af kan man komme uden om, ved at være omhyggelig under monteringen af dem. Problemet ligger i at på ram moduler og vreg er der lige som en film, og der klæber alt godt på, lige indtil det bliver varmt, så ryger de af.

Det kan du komme uden om ved at "vaske" ram moduler og vreg med Isopropyl alkohol, som du kan købe i Matas til omkring 20/25 kr for en lille flaske.

link

Tør dine moduler af en 3-4 gange under skarp lys og du vil se at den film stille og roligt bliver opløst og du vil få en god vedhæftning for den selvklæbende tape på dine nye køleprofiler.
    Pres dem godt og grundigt fast under monteringen og vedhold presset i nogle minutter for at få den bedste vedhæftning.

Gider du ikke det, så har du muligheden for at bruge varmefast lim, så ryger de profiler heller ikke af igen, men du kan så heller ikke fjerne dine profiler efter montering.
    Vælger du den løsning, så tag en tur i byggemarkedet og køb en tube lim til brændeovne, giv dine moduler en lille klat, og monter efter anvisningerne på tuben.

varmefast lim

Her er det vist som i et sæt, men du kan købe limen på tube løst, langt de fleste steder.

Bare husk altid at rense med Isopropyl alkohol først, så er bunden for vedhæftning altid ren og du får den bedste vedhæftning.

Mvh
    Sam

AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.