Søges: (Tyk) Thermal Pad!!! (evt. henvisning til site der sælger)

  • Hej alle!
    Jeg søger en thermal pad, eftersom jeg har smidt den gamle, der sad på grafikchippen i min iMac g5 ud. Det skal være en pad, eftersom der ikke er kontakt med chippen og køleblokken, hvis jeg bare putter et tyndt lag kølepasta på. blokken har kontakt med CPU og ved GPU er der ingen kontakt eftersom CPU sidder lidt højere, og blokkens skruehuller hviler på motherboardet ved GPU.
    Jeg har fundet en måtte hos coolerkit til 20kr: http://www.coolerkit.dk/ek___t…_60x50x0_5mm_-p-1009.html
    Eneste problem er, at der står den kun er er 0.5 mm tyk. Nu har jeg jo ikke den gamle mere, men den så altså ud til at være måske omkring 2mm tyk. Ved ikke lige om jeg bare kan lappe det ovenpå hinanden. Det optimale ville jo nok være at have en der bare passede. Ellers har jeg overvejet om jeg bare kan købe en ordentlig tube kølepasta på 25 g eller sådan noget (99-199 kr.) og sjaske et kæmpe lag på? Jeg ved godt det ikke overfører varme 100 % optimalt, men hvis alternativet er ingenting, tror I så det vil gå til et Geforce FX 5200 Ultra?
    Håber selvfølgelig der er en af jer der har en tyk thermal pad, der passer, som I gerne vil sælge. Tror chippen er ca. 2x2 cm.


    Mvh Mads

    Nexus RX-1K
    MSI FXA-890-GD70
    Phenom II X4 965 BE @ 3.4 GHz
    6 Gb OCZ 1333 MHz @ 7-7-7-20
    MSI GTX 460 Hawk


  • Tusind tak! De har en 30x30x3 mm, den tror jeg er perfekt :D
    ... Til gengæld koster det 70 kroner for fragten alene.
    Er der nogen der ved om man kan få noget lignende herhjemme? Eller er der nogen der tilfældigvis har noget liggende?
    For jeg synes det er lidt meget at give 80 kr. for en vare der koster 2,65 € alene :S

    Nexus RX-1K
    MSI FXA-890-GD70
    Phenom II X4 965 BE @ 3.4 GHz
    6 Gb OCZ 1333 MHz @ 7-7-7-20
    MSI GTX 460 Hawk