Støjsvagt Airflow

  • Jeg har Fractal Design Define R3, og så perfektionist som jeg er, synes jeg den larmer lidt for meget.
    Jeg sidder ofte i stilhed ved PCen, derfor vil jeg ofte bliver irriteret over lyden af blæserne.
    Nu skulle det jo være et meget støjsvagt kabinet.
    Har skiftet CPU køleren til en Coolermaster 212 EVO, og det hjalp ikke så meget.
    Kabinet blæserne kan jeg styre, og har sat dem helt ned, men kunne stadig høre en blæser.
    Gjorde det samme med grafikkortene, og det var heller ikke dem.
    Så er der vel kun PSUen tilbage, og den kan jeg vel ikke ændre på.


    Med mit kabinet har jeg muligheden for at fjerne 3 støjabsorberende plader, for at sætte blæsere ind i stedet. Så vil jeg kunne høre den mere, men den vil vel også blive kølet bedre, og derfor ikke behøve at køre ved så mange RPM. Giver det mening?
    Har lavet det her meget "professionelle" billede:
    http://peecee.dk/upload/view/352460
    Som den er nu, er der 2 som suger ind foran, og en som suger ud bagved. Tænkte så på at sætte 2 i foroven, som vil hjælpe med at suge ud, og en til at suge ind på sidepanelet, så det rammer grafikkortene.
    Så er der en plads tilbage tæt ved PSUen, som jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal gøre ved. Hvis den suger ind, for jeg sikkert ret meget støv med ind.
    Regnede med det skulle blive sådan noget:
    http://www.coolerkit.dk/arctic…rctic_f12_pwm-p-1403.html


    Vil alt det her kunne hjælpe ?

  • hvis du har mod på at skille din psu af så er det ikke et problem at skifte blæseren ud ;) (den skal self. være et normalt mål 80, 92, 120 eller 140mm :) ) de blæsere du linker til er faktisk rigtig gode til prisen de siger ikke meget, men de levere self. heller ikke et vildt airflow


    jeg tror ikke det ville hjælpe dig at fjerne de støjabsorberende plader... din psu suger jo luft ind i bunden og sender det bagud igen, så den bliver jo ikke påvirket af flere blæsere

  • De blæsere koster normalt ca. 100,- andre steder, så synes det virkede som et godt tilbud. :)
    Men er lidt i tvivl om det der PWM. Jeg har en fancontroller, men den kan kun styre de 3, som jeg allerede har i. Hvordan vil de der så virke? fx. Vil de køre ved en konstant hastighed eller?


    Havde helt glemt den suger fra bunden ): Tør ikke rode med sådan noget, og reklamationen ryger jo også på det. Corsairs reklamation jo ret god, den vil jeg helst ikke af med :(