Mindre ændringer i mit setup.

  • OBS.... KOM TIL AT SKRIVE I CASEMOD, MEN VED IKKE HVORDAN JEG FLYTTER MIT TOPIC.
    davs tweak, har smidt mine penge efter den nye bulldozer gen. men jeg er ikke helt tilfreds med min pc, dvs bundkortet jeg har købt, er der hvor jeg har sparet penge, da jeg i øjeblikket lige havde 300 kr mindre en regnet, så det blev bundkortet det gik ud over.


    mit spørgsmål er så, hvilket af disse bundkort ville i tag til dette setup, ligger nemlig og vipper lidt imellem - ASUS Sabertooth 990FX, ASUS Crosshair V formula. kom med begrundelse for hvor du ville vælge f.eks asus crosshair V formula.


    setup -


    corsair vengeance 4*2


    XFX 6950 xxx 2g*2
    amd 8120
    OZC Agility 3 Series solid state disk 120gb
    PC'en for en mindre upgrade ud over det. hvor der bliver smidt 4*2 ram mere i, lydkort sandsynligvis en sonar fra asus og hvis der er penge til det, en 8150 CPU.


    Pc'en blir brugt til alt, lige fra "server" til ps3'en, til spil, mw3, css, lol osv... og billede redigering og leg med html, php, java and u name it!

  • Der vil jeg mene, at det er chipsettet, som er vigtigt.
    Så må du overveje ganske nøje hvilke funktioner, som du ønsker dit bundkort skal hav og om du overhovedet kan bruge eller vil få brug for de ekstra funktioner, sat op imod mer prisen.


    Du bruger jo din maskine til rimelig tunge ting og til at spille på osse. Jeg ville ikke opgradere din CPU endnu, da den som du har allerede har kræfter nok, men du kan måske skrue lidt på den i stedet for at smide flere penge efter en CPU, som ikke giver dig alverden.


    Billedredigering vil sætte pris på de mange kerner, som du har tilrådighed og der burde de ekstra ram, komme til sin ret.


    Lydkortet vil du sætte pris på, når først du har investeret i det og aldrig vende tilbage til onboard lyd igen, det er simpelthen for dårligt, når først du har prøvet det andet, selvfølgelig med tanke på at du har nogle fine højtalere til at bakke kortet op, ellers kan det være lige meget.


    Jeg ville nok fintune maskinen, med det sabertooth bundkort og lade det være ved det, men det er jo kun ud fra mine egne forudsætninger da jeg mener ikke den mer pris som formular IV koster er det værd, du får for lidt for de sidste penge i mine øjne, men selvfølgelig er beslutning jo helt og holdent din.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • ja, har nemlig os tænkt at sabertooth burde være det rigtig valg, for forhold til asus formula'en er der jo en væsentlig forskel på prisen i forhold til ydelsen.


    med hensyn til 8120 og 8150ern, tænke jeg bare på at de ekstra "heste" ville være dejlige at ha, men når jeg enlig kigger på hvad de hver især yder kan det snart ikke betale sig, så holder mig nok til 8120.