udskiftning af amd athlon64 i bærbar

• mange gange kan du godt, nogle bærbar er blot en undtagelse da processoen kan være loddet i bundkortet, men de flest har en socket, der er ik andet at gøre end at åbne den og kigge efter.

• Det er en hp pavilion dv5 1110eo, cpu'en er sat fast med 4 rødbrune klatter, åbenbart en slags lim, kan jeg dække af med staniol, og bruge en hårtørrer til at få den løs?

Mvh. jda

• mange gange kan du godt, nogle bærbar er blot en undtagelse da processoen kan være loddet i bundkortet, men de flest har en socket, der er ik andet at gøre end at åbne den og kigge efter.

For det meste den normale proces i subnotebooks... de fleste 15" og 17" laptops har en proper socket

Det er en hp pavilion dv5 1110eo, cpu'en er sat fast med 4 rødbrune klatter, åbenbart en slags lim, kan jeg dække af med staniol, og bruge en hårtørrer til at få den løs?

Mvh. jda

ville være et plus at tage et billede... Hvis der er en socket under, så kan CPUen altid fjernes, hertil skal man bruge en flad skruetrækker til skruen der sidder i selve soklen, denne skrue har samme rolle som armen på en cpu socket i en desktop maskine, og løsner cpuen fra soklen.

undersøg limen og lad være med at gå videre indtil du har bedre svar påø hvad det er og hvordan det kan fjernes. Smider du fx. en hårtørrer/varmluftpistol på, kan du stadig risikere at smadre CPUen

Sidst, men ikke mindst... medmindre du allerede har en CPU at skifte ud med, så kan det alt for sjældent betale sig at gøre det... mobile CPUer koster en del mere end almindelige desktop CPUere, da der er knap så stor efterspørgsel på dem...

CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

• Har du bundkortet helt ude af din laptop?
    For det ser lidt mærkeligt ud hvis det skulle være din processor du har taget et billede af, ligner nærmere et AMD/ATI grafikkort.. :)

ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

• Det ser jo helt rigtigt ud.. :)

Men du vil ikke prøve at undersøge om du kan fremskaffe en ny cpu? Evt. brugt.

Du kan prøve at søge lidt rundt omkring på google eller Ebay.

Den CPU du har nu er: 2.10 GHz AMD Athlon X2 Dual-Core Processor for Notebook PCs QL-62

Men ved du med sikkerhed at det er processeren, og ikke bare dine ram blokke eller lign.?

ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

• Hej igen, jeg tror det er cpu'en, den ville ikke starte op, men kom med et blink med mellemrum i caps lock og num lock, det skulle være en kode der viser at der er problemer med cpu'en, jeg har prøvet at tage en ramblok ud af gangen,jeg har nu samlet pc'en igen uden cpu, bare for at se om jeg kunne, når jeg tænder den lyser lamperne et kort øjeblik, og går så ud, er det fordi den er samlet uden cpu? og kan jeg regne med at den virker hvis jeg får fat i en ny eller brugt processor, forøvrigt, tak for svar.
    Mvh. Jørgen Andersen. :9xo

• BAG LORTET! :thumbsup:

har virket for mig bde ved bundkort og ladere! ;)

AMD Phenom II X6 1100T@3.4GHz & Arctic Freezer 7 Pro Rev.2 - HIS Radeon HD 6870 -

4*4GB 1600 MHz HyperX RAM - Cooler Master CM Storm Trooper- Energon 750W

Corsair Force 3 Series 120GB - Seagate 7200RPM 1TB - Windows 7 64-bit

AMD E-Series E-450 - ATI Mobility Radeon HD6470 500GB 7200RPM

1x4GB 1066 MHz - Windows 7 64-bit

• caps lock og num lock blinker i takt med 1 blink hvert 4 sek, og bliver ved, så det kan også betyde at det er strømforsyningen der ikke giver strøm nok, det må jeg have undersøgt.

Mvh. jda :cheers:

• Jeg har nu mailet med en tekniker fra pc-panik, det viser sig at der er mange af hp's laptops i serierne dv5, dv6 og dv7 der har problemer med motherboardet, det lyder dyrt, så det kan sikkert ikke betale sig, selvom jeg godt selv kan skifte det, jeg køber en ny pc, sikkert en Asus, og håber den er af en bedre kvalitet. :D

Hilsen Jørgen Andersen.

• Når den aligevel er død, så bag den? :D

Jeg fik overtalt en af mine venner til det, og nu virker hans bærbar :thumbsup:

AMD Phenom II X6 1100T@3.4GHz & Arctic Freezer 7 Pro Rev.2 - HIS Radeon HD 6870 -

4*4GB 1600 MHz HyperX RAM - Cooler Master CM Storm Trooper- Energon 750W

Corsair Force 3 Series 120GB - Seagate 7200RPM 1TB - Windows 7 64-bit

AMD E-Series E-450 - ATI Mobility Radeon HD6470 500GB 7200RPM

1x4GB 1066 MHz - Windows 7 64-bit