Problem med Dlink DWA-547

  • Hej eksperter


    Jeg har netop fået samlet http://www.komplett.dk[...] men har et problem med internettet.


    Jeg sidder på en 30/3 mbit forbindelse hos YouSee, men den nysamlede maskine kører med en download på ca 500kb, men upload ligger mellem 2-3 mbit. Hvad kan download hastigheden skyldes? Jeg har forsøgt nettet med min laptop, og der er ingen problemer overhovedet.


    Håber der er nogen der kan give et bud på, hvad jeg skal gøre for at løse mit problem.


    På forhånd tusind tak!

  • Tjaaa du kan starte med at opdatere driveren til det trådløse netkort, enten med en driver fra d-link selv eller en nyere reference driver.


    Du kan hente en nyere reference driver fra denne side: LINK
    Ellers kan du muligvis også finde en bedre driver end det der ligger på CDen fra d-links hjemmeside, men det er alligevel en forholdsvis gammel driver sammenlignet med reference driveren.


    Hvis der ikke er nogen af de drivere der hjælper på dine problemer (og computeren er blevet fuldt opdateret), så er det sandsynligvis problemer med signalet, den slags kort lider af at antennerne sider lige på bagsiden af et stålkabinet som ikke ligefrem hjælper på signalet.
    Der kunne en ide være at anskaffe en antenne med en ledning på, så man kan få bedre signal.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.