OC af amd fx 4100 med standart køler

  • det er første gang jeg poster her på tweak så det kan godt være jeg spørg dumt men ville høre hvad i tror jeg kan overclock min cpu med og hvad der ville være det bedste program at gøre det med


    Program til OC: amd overdrive
    CPU: amd fx-4100
    køler: amd standart køler ( ved det er noget lort)

  • hvis jeg var dig så ville jeg overveje og skifte din cpu køler ud med en som køler bedre da din cpu godt kan blive en del varmere når du starter med og overclokke.. normalt når jeg overclokker så gør jeg det i bios.. det kan godt blive ustabilt og gøre det i windows

  • ved godt det er noget lort at have amd standart køler men det er lige i øjeblikket det jeg må leve med og det med bios ved ikke rigtig hvordan man gør kunne være fedt hvis du kendte en guide til det

  • her er hvad jeg ville gøre.


    1 skift til Intel hvis du vil O.C


    2 O.C altid igennem din Bios


    3 O.C aldrig med stock cooler.


    4 hvis du virkelig skal O.C din AMD. så O.C den gennem din bios.
    det vil sige LÆS på nettet. når du har gjort det så læs lidt mere når du føler dig tryk ved at overclock.
    og selv mener at du har den viden der skal til for at lave et sikkert og Stabilt O.C så går du i gang. og indtil da
    så lader du være med at O.C


    og hvis du virkelig skal OC med din Stock cooler så O.C den så meget at du brænder det hele af. derefter så går du ud og køber en INTEL cpu og et intel mobo. og prøver igen.

  • 1 skift til Intel hvis du vil O.C



    har du et problem med AMD? :pokey:
    det der er problemet med bulldozer er at den smider sindsygt meget varme fra sig, men prøv med et lille oc 300-400 mhz først og så kør prime 95 og check at tempraturen ikke kommer over 64 grader efter ca en halv time. hvis den ikke kommer over det så har du et stabilt oc :9xo


    ellers enig med Dopess


    //pwe