Bærbar nulstiller datoen og laver fejl i SSL-certifikat

• Hej Tweak

Min studiebærbar (HP Pavilion - angivet på billedet under indlægget) er i denne uge begyndt på to (måske uafhængige fejl).
    Fejl nummer et: Datoen bliver ændret. Første gang det skete ændrede jeg blot datoen tilbage dags dato, men da det nu er sket igen, så orker jeg det ikke lige. Datoen har ændret sig med præcist 3650 dage (hint?) (10 år hvis man ikke medregner skudår) men uret står som det bør.
    Fejl nummer to: Jeg anvender ofte https på internettet og hver gang jeg gør dette kommer min internetbrowser (SRWare Iron) op med en fejlmeddelelse der angiver en fejl i SSL-Certifikatet. Min viden på dette område er begrænset, så i må selv lige fortælle mig hvordan jeg præciserer fejlen. En af de hjemmesider der melder fejl er encrypted.google.com .

Jeg håber i kan hjælpe mig lidt med mine problemer

God weekend, ThyzoN.

• skif BIOS batteriet i den :) så holder den op. Det løser begge fejl du oplever.

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2