hvor køber jeg to 10" basser billigt

  • hej
    ja hvor køber jeg et par 10" basenheder billigt
    helst under 300,- stk
    men jeg vil gerne have nogle link hvis i har nogle

    Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home

  • Hvorfor købe sådan noget brass ?? Køb nu noget ordentligt ! Så spar lidt flere penge op og få noget der lyder bedre.. Jeg kan kun anbefale Cerwin-Vega og JBL, men hver sin person har hver sin smag... :dance:

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af N[O_o]b-_-DJF
    Hvorfor købe sådan noget brass ?? Køb nu noget ordentligt ! Så spar lidt flere penge op og få noget der lyder bedre.. Jeg kan kun anbefale Cerwin-Vega og JBL, men hver sin person har hver sin smag... :dance:


    jeg arbejder ikke lige nu.er vinter fyret
    og to nye 10" enheder til mine dali 7a jubi koster 1096,- stk ;(

    Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home

  • hmm.. ja det kan jeg godt se.. men jeg vil råde dig til at lade vær med at købe sådanne enheder.. For når du nu er vant til lyd fra Dali bliver du utroligt skuffet over dem.. Tag og vent til at du har pengende !

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Det kommer da godt nok an på hvilke enheder han køber! Enheden skal jo bare kunne spille i det toneleje, som Dali enheden spillede i. Vil råde dig til at finde ud af ved hvilken frekvens delefiltret deler, og ud fra det finde en bas der passer til din højttaler. Du skal ikke bare vælge den første, og billigeste, men kig efter hvor mange W RMS enheden er. Ikke alle de andre WAT, det er kun RMS du skal kigge efter.


    Hvis du gør dette, tror jeg at du kan få dine højttalere til at lyde næsten lige så godt-
    Og det kan NEMT blive MEGET billigere end 1000 kr.! :D Held og lykke med jagten!


    Kan godt prøve at lede efter en enhed til dig, men så skal jeg først have specs på højttale (skal vide ved hvilken frekvens filtret deler).

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]


  • Okay.. Kan ud fra dine oplysninger se, at du har brug for en 10" enhed på 8 OHM der tager fra 35-800 hz, og er beregnet til Basreflex kabinet. Prøver at se om jeg kan finde en, hvis det er tilfældet, skriver jeg i tråden, eller sender en PM.. Håber at du finder nogle gode enheder!

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Har siddet og kigget lidt rundt i de forskellige butikker. Ærgeligt at en af mine yndling butikker (til højttalerenheder) er blevet nedlagt. Men sådan som tingene står nu, tror jeg at det vil være smart at aflægge http://www.brinck.dk/htt.asp et besøg. Hvis du velogmærke ikke vil bruge mere end 300 kr. pr. enhed, ville jeg nok købe 2*LS636. Underligt nok står der ikke spec. om Hz. Hvis du bor i nærheden af en brinck butik, kan du evt. gå ind og spørge, om de kender nogle specs på enheden. Adresser på disse butikker kan du finde på http://Http://www.brinck.dk/aabning.asp


    Held og Lykke med projektet ;)


    Ps. Altid godt at se at nogle stadig tør pusle med deres højttalere! Jeg er selv den store selvbygger :D

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

    Rettet 2 gange, sidst af Dare_Devil ().



  • Hmmm - inden du postede det her sad jeg faktisk og tænkte på lige netop Peerless - Man kan faktisk købe direkte på Peerless fabrikken i Karlslunde.


    Kommer da i det nabolag ret tit - hvis du er interesseret kan jeg da godt lige smutte ned og høre om man kan få lige den enhed - Så kan vi bare finde ud af noget med bank overførsel og PostDk pakke... ;)

  • tak for tilbudet WizzarD :D
    men jeg snakkede med dem i karlslunde i går.de vil ringe til mig mandag ang prisen
    men de er sikkert vildt dyre :rolleyes:

    Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Johnni
    tak for tilbudet WizzarD :D
    men jeg snakkede med dem i karlslunde i går.de vil ringe til mig mandag ang prisen
    men de er sikkert vildt dyre :rolleyes:




    Hmmm - ja det er jo godt nok en del år siden jeg købte to enheder - men dengang var prisen ok - mener jeg fik en regning - men kan sgu ikke huske om pengene røg i deres "kaffe-kasse"... ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Johnni
    fedt jeg fandt en der laver højtalere
    jeg gav 750,- for at få lavet ny kantophæng på 2 stk 10"
    http://www.basrep.dk/



    Nice link der. Har da lige en kollega som kan bruge det link.


    De 750 kr. var det kun for rep. eller var det med fragt osv. - hvad med momsen (ja ja ved godt jyder ikke ved hvad det er - men alligevel)... ;)


  • moms ?( det er vist uden.men jeg ved ikke hvordan han føre regnskab
    fragt..jeg fragtede dem selv de 5-6 km.så det må være uden :)
    jeg kan sige at de ser ud som nye nu. :D

    Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Johnni


    moms ?( det er vist uden.men jeg ved ikke hvordan han føre regnskab
    fragt..jeg fragtede dem selv de 5-6 km.så det må være uden :)
    jeg kan sige at de ser ud som nye nu. :D



    Ville da gerne fragte dem 5-6 km - meeeeeeeeeen med mindre de har flyttet rundt på København i nat såååååååå - Men ok hvis kollegaen lægger 100 kr. oveni til fragt så får han da en nogenlunde sikker pris.... - Link ryger da i hvert fald i gemme'ren.... :D