Hej Tweak
Jeg har fundet noget rigtigt fedt tøj på http://www.miinto.no/ , men jeg er kommet i tvivl om der kommer noget told eller lignende på, eller om det kun er hvis man køber noget fra USA?
Håber der er nogle der kan hjælpe mig, for vil rigtigt gerne have tøjet, men selvfølgelig ikke for en hver pris :b

Køb fra Norsk webshop?
-
-
Det er indenfor EU, så du betaler norsk "moms" istedet for dansk. Det er den eneste forskel.
(Ja og så den dyrere fragt frem og tilbage ved reparation, og de anderledes garantiregler) -
Det er indenfor EU, så du betaler norsk "moms" istedet for dansk. Det er den eneste forskel.
(Ja og så den dyrere fragt frem og tilbage ved reparation, og de anderledes garantiregler)Norge er ikke med i EU.
Nu har jeg ikke lige hurtigt kunnet google mig til svaret, men jeg har engang hørt at det ikke er helt billigt at købe fra Norge, netop pga. told, beklager at jeg ikke kan give dig et bedre svar dog.
-
Er de ikke? Man lærer da noget hver dag - måske man skulle have følget bedre med i samfundsfagene i skoletiden...naw
Men ja - hvis de ikke er en del af EU fælleshandlen, så kan det godt blive dyrt at handle der.
-
Der er stadigvæk den frie Europæiske samhendel med Norge. Gælder for øvrigt også for Island, Liechtenstein og Schweiz (der heller ikke er med i EU)
-
-
Jeg syntes ikke denne side er klar i mælet om, hvordan man skal forholde sig til told, moms osv.
-
The EEA is essentially a free trade area where goods,
services, capital and persons can move freely, in
an open and competitive environment, across the
borders of all its 30 members (27 EU Member States
and three EEA EFTA Member States, i.e. Iceland,
Liechtenstein and Norway). This concept is generally
referred to as the four freedoms.Søg efter norway i dette dokument