vand blok til cpu

• jeg har tænkt mig at lave min egen vandblok til min 2500k, men jeg kunne godt bruge en ide til hvordan den skal se ud :)

den bliver lavet i alu, plexi (6mm), og måske kobber. Den skal laves på en manuel fræser, så der kan ikke være nogen udvendige radius, og kun 3 akser.

jeg kan bruge knivhoveder almindelige fræsere (3,4,6,8,10,12,16,18,20 og 25 mm) så det er de indvendige radius'er jeg kan lave :)

krav: der skal være en pakning som er 4mm i diameter og G1/4 GEVIND (2 stk.) (til fittings) de fylder ca 13 mm i diameter. Ydersiderne skal min. være 6mm (og ellers min 2 mm kommer and på hvor dybe de er... en vurderings sag:D) huller til montering socket 1155 har en afstand på 75 mm

kom med nogle ideer:D

min ide:crazyeyes:

75*75 i toppen og længere nede 69*69

• Bare lige hurtigt sat sammen.

Simpelt og nemt og lave hvis man har adgang til en lille cnc maskine med de rigtige fræsere.

O rings sporet er 2 mm bredt og en 1 mm dybt med en R2 i bunden så det er en ballnose fræser der skal derned og tøffe rundt.

Vandet bliver ledt ind i toppen og ud af bunden og rammer de mure på vejen.

Tricket ved vandkøling er en forholdsvis lav vægt kombineret med en masse overflade.

• "Tricket ved vandkøling er en forholdsvis lav vægt kombineret med en masse overflade"

hvad mener du med det? :) der er jo ingen der siger at den skal være rund, så kan jeg jo godt lave den på en manuel, ellers måske et dreje bord :)

pakningen er bare en snor som klippes af og bliver limet sammen i enderne, skal lig teste hvor godt det virker men det er lavet til luft tryk :)

• Du skal finde en balance i mellem hvad blokken skal veje og hvor meget overflade der er.

Jo mere overflade du har jo bedre og mere effektivt kan du fjerne varmen fra processoren.

En anden ting der også betyder en hel del, hvilket XSPC har fundet ud af er hvor tyk bunden er i kobber stykket.

På den sketch er den sat til 1 mm tyk bund, men XSPC's lige raystorm har kun 0.8 mm og et meget simpelt design, men alligevel slår den de andre konkurrenter med flere længder.

Og det med tråd som o ring må du satme længere ud på landet med.

Godt nok er det DIY, men man kan nu godt lave tingene ordenligt når man nu er i gang.

• det snor er 100% lufttæt og der hvor jeg arbejder bruger vi det til vakum, det kan holde små emner som bliver fræst, så mon ikke det kan klare såden en opgave også, det er jo ikke det store tryk der kommer :)