Linksys E3200 High Performance Dual- Band N Router

  • Linksys by Cisco, tidligere kendt bare som Linksys. Er et af de helt store navne, indenfor netværksudstyr. De har i mange år leveret gode, stabile, og sikre produkter som mange kunder har fået glæden af. Det er blevet tid til at vi her på tweak, skal se lidt på deres model E3200, som er en High Performance Dual-Band N Router. Så det bliver spændende at kigge nærmere på. Personligt er jeg selv vant til en gammel sag fra SMC, som er langt fra stabil når mere end 2 enheder er forbundet. Så jeg glæder mig helt sikkert til at have en mere stabil forbindelse - hvis det er tilfældet!



    Læs testen her:



    http://www.tweak.dk/review/Lin…l-_Band_N_Router/1311/1/1





    [Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2011/review/1311/tweak_dk_cisco_router_linksys_e3200_high_performance_dual_band_n_router_20.jpg]

  • At lave en Lan til Lan test er altså overflødigt - kassen switcher trafiken i hardware så det eneste du måler på at hvor hurtigt dit testsetup kan generere pakker - med andre ord - resultatet siger intet om routeren..

  • Der bliver skrevet i anmeldelsen følgende:


    Quote

    Sikkerhedsmæssigt må jeg også give routeren et plus. Den gamle router jeg plejer at bruge kunne man kun få adgang til, hvis ens MAC adresse var indtastet i routerens sikkerheds indstillinger, til at starte med. Dette er jo i og for sig sikkert nok men det er hamerende irriterende hvis man får nogen på besøg som skal bruge internettet.


    MAC filtrering er ikke sikkert nok, MAC adresser kan spoofes, så sikkerheden er kun nok til at holde de værste væk.
    Man bør altid anvende WPA2-PSK (AES) som minimum, på visse routere er det endda den sikkerhedstype der performer bedst.


    Derudover bliver der skrevet i konklusionen, at USB porten godt måtte have været USB 3.0, dette er jeg også uenig med.
    Ikke nok med at det ville gøre routeren dyrere, så ville det heller ikke give mere performance, årsagen er at flaskehalsen ikke er USB controlleren, men selve CPUen i routeren.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Mente nu heller ikke at MAC filtering var grunden til plusset men primært de forskellige muligheder som routeren giver brugeren for at sikre netværket. Hvilke sikkerhedstyper som routeren understøtter er jo angivet i specifikationer.


    Tak for dit input.

  • Mente nu heller ikke at MAC filtering var grunden til plusset men primært de forskellige muligheder som routeren giver brugeren for at sikre netværket. Hvilke sikkerhedstyper som routeren understøtter er jo angivet i specifikationer.


    Tak for dit input.


    Det var også mere rettet på din kommentar om at MAC filtrering er sikkert nok, det er det ikke.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg skulle nok have formuleret mig anderledes, eller mere detaljeret. Mente at det er sikkert nok.. Forstået på den måde, at hvis man ikke ved hvordan man kommer udenom det, som f.eks. min mor ikke ville have nogen idé om det, så er det i og for sig sikkert nok. Grunden til jeg skriver det på den måde, kommer nok af at jeg bor på landet, og her er ikke andet end landmænd og mekanikere - de har ikke den fjerneste idé om sådan noget.


    Men forstår hvad du mener.

  • Hej


    Der står i specifikationerne at denne kan monteres på væggen.
    Er det korrekt?


    Det ser umiddelbart ikke ud til at være muligt, når man kigger i Ciscos manual for disse modeller.