Intel CPU køler sidder fast

  • Hej Tweak.


    Jeg byggede med succes min første gamermaskine her for 14 dage siden ca. Den kører rigtig godt. Dog vil jeg gerne skrue en lille smule op for processoren, som er en i5-2500K på 3.4GHz. Bare en OC til alm dagligt brug, omkring 3.8GHz har jeg læst mig til ikke skulle slide alt for meget på CPU'en.
    Pt. har jeg stock Intel box køler monteret. Jeg har en Cooler Master Hyper 212 Plus som jeg gætter på vil være tilstrækkelig til den lille smule OC jeg vil lave. Nogen der kan bekræfte dette?


    - MIT PROBLEM:
    Min Intel køler sidder fast. De to skruer på højre side løsner jeg uden problemer. De to på venstre har jeg bare (åbenbart) sat for godt fast. Jeg har vedhæftet billeder af bagsiden af mit bundkort så det kan ses. Er der nogen som har været ude for det samme og/eller har en super løsning på mit problem?
    Jeg vil helst ikke bruge for meget værktøj med risiko for at skrabe og ødelægge bundkortet..


    På forhånd tak.

  • Skruer?!


    Intels standard kølere til den slags cpu sidder ikke fast med skruer!


    Hvis det er beslaget med de hvide tappe der bliver trykket ud af den sorte split du mener, så fair nok :9xo


    Du skal bare dreje dem imod uret og evt presse på den sorte tap fra bagsiden af bundkortet, hvis den har sat sig virkelig godt fast.

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • Ja tag et kig på de papire som var med til din cpu mener der ligger en lille manual i boksen ellers kan du google det.


    Men det er bare og dreje den sorte "tap" 90 grader og så trække den op, det er ganske let =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW