Skille AMD Athlon kort ad?

  • Det må være en virkelig gammel computer, det er efterhånden længe siden at AMD og Intel er skiftet væk fra Slot CPUs.
    Du kan vel prøve at søge på slot A cooler replacement eller sådan noget.


    Men mon ikke det er på tide at finde noget nyere hardware?
    Man skal ikke bruge mange penge for at finde noget der er bedre.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Den er også gammel, den har vist Windows 98 :)
    Grunden til at den ikke bliver opgraderet er at det er et familiemedlems, de ville bare lige se om jeg kunne få vækket den lidt mere til live, de har nogle børn der godt kunne bruge den.


    Har prøvet at google, men der er ikke rigtig nogle guides til hvordan man skiller den ad..

  • Der står noget om det her: http://www.dansdata.com/thunderbird.htm


    Har ellers skilt en del af selv, men det er ved at være mindst 10 år siden ;) , den virker også fint uden kassetten , hvis man ikke gider at montere den igen.

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • Har osse skilt sådan en gammel fætter ad, for lang tid siden. Jeg mener den sad klipset sammen, så du burde kunne skille den ad, med en lille skruetrækker uden at den går i stykker. Har du sådan en gammel Zalman nordbros køler liggende, en nb-45, så kan den sagtens modificeres til at passe på den cpu.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Tror bare jeg giver op, har prøvet det med skruetrækkeren men er lidt bange for at jeg ødelægger den :)
    På den anden side ligner den også den som Razorblade linkede til, men der var bare en rigtig heatsink i stedet for en flad metalplade.


    Tak for svarene, den må bare klare sig uden nyt kølepasta :P