Forskel på Mac modellerne?

  • Haaps.


    Jeg ved godt der har været 100 tråde omkring indkøb af Mac til studie. Og jeg plejer sådan set også selv at mene at man skal købe så stor
    processor som man nu har råd til!! [Blocked Image: http://www.uklv.info/g.gif]
    Men sagen er den at min iMac trænger til udskiftning og er kommet i tvivl.


    Bortset fra pris, harddisk og ghz hvad er forskellen så imellem en i7 Macmini 6,869kr - iMac 16,539kr eller Macbook pro 14,954kr?


    Er der noget på bundkortet der er anderledes eller?


    Jeg skal køre Logic og lidt final cut og jeg kan eddermama få en lækker Samsung skærm til en Macmini eller Macbook (Transportabelt studie, ikke at det er nødvendigt. Men tanken er satma fed) for under prisen på en 27" iMac?


    Kan man iøvrigt tilslutte to skærme til Macmini uden ekstra skærmspiltter mm?.

  • Processoren skal ikke være sindssyg når resten af systemet er det.... hvis du skal sidde med film, skal grafikkoret også kunne følge med...
    ...plus at mac hardware er for dyrt til at det rent faktisk kan svare sig medmindre du er professionel...


    Mac mini er ikke en laptop, men en møgkompakt computer... af notits kan den fås med Intel HD3000 grafikkort eller Radeon 6630M... gå efter radeon kortet så vidt muligt, da systemet bedre vil balancere med dette ift. den aldrende intel chip.


    iMac er noget mere kraftig i det hele taget, og kommer MED en skærm, modsat mac mini... Systemerne ser ud til at balancere ganske fint, men jeg vil anbefale en RAM upgrade til 8GB, især hvis du vil køre windows på maskinen også... bagdelen er dog at iMac'en er noget nær umulig at opgradere selv i fremtiden, her ville en mac mini være en smule mere optimal (den er 100x nemmere at åbne:D). Hvis du endelig køber en iMac, så sørg for at have de nødvendige komponenter fra start, så den kan tjene sig hjem.


    Macbook pro har cirka de samme konfigurationsmuligheder som minien, dog med både radeon grafikkort OG Intel grafikkort (som den slår over på i strømsparing)


    Men overvej i det mindste at gå væk fra mac, da du sagtens kan få både en god stationær OG en god laptop til samme pris som en iMac... Stationær + laptop er IMO det bedste at have i en uddannelse der kræver at man har sit hardware i orden, om så det er mac eller dåse man køre med ;)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200