• hej tweak
    havde lige et lille spørgsmål.
    i morgen regner jeg med at skulle sætte op noget ssd cache på min brors stationær.
    dette er egentligt også meget fint.
    vi kommer til at bruge en 60gb corsair force3 til dette formål. også fint.
    men 60gb cache er måske lige i overkanten og jeg havde fået den ide.
    kan det lade sig gøre at dele den op i to partitioner sådan at den ene er på 20 gb og man bruger denne til styresystem og så resten af de 40 gb som cache?
    hvis der er nogen der ved noget så sig endelig til :clap:
    ideen til denne kom efter lidt læsning her: http://www.anandtech.com/show/…logy-ssd-caching-review/2
    hvor det stod at du selv kunne bestemme hvor meget cache du ville bruge spørgsmålet er så om den kan dette hvis man har installeret styresystemet på ssd'en i forvejen.


    feedback er velkommen :D


    ps. er ikke mulig at bruge ssden for sig selv da det helst skal være nemt med management. hvilket er grunden til cache.
    pps. tror i der er noget at vinde ved at installere på ssden og derefter lave cache i stedet for bare at cache det hele?


    tror det var alt for nu :pokey:

  • Burde være muligt at dele dem op i partitioner som du siger, men 20gb til styresystem er måske lige lavt nok. Jeg bruger 20,8GB til styresytem.

  • Ud fra hvad jeg lige lidt hurtigt har googlet mig til, skulle det være muligt, men ikke nemt: LINK

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • hmm tak for feedback drenge med google linket irritere mig lidt for havde selv søgt på det uden egentlig held :( når men tak :clap:
    rediger:
    det lyder hmm besværligt må jeg lige finde ud af om det er en god ide eller ej xD