XFX 5850 BE 1GB OC

  • Ja, eftersom jeg ikke rigtig kan finde noget herinde i de forskellige fora, så vil jeg lige høre Jer af, hvordan jeres settings er i MSI afterburner, når i har presset jeres GPU max og *STABILT*.


    Jeg tænker selvfølgelig alle faktorer som volt, core og memory.


    Igen - takker for alles tid og hjælp! :)


    Mvh

  • Det er meget individuelt for hvert kort, selv as samme serie. Nogle chips er bare bedre end andre. For standard overclock skal du ikke røre ved volt. Det er shader, core og memory.


    Det er ganske simpelt. Du kører dem bare lidt op hver gang. Eksempelvis 850 op til 860 core clock, tester stabilitet og forsætter. Det tager lidt tid at finde de rigtige clock settings.

  • Tak for reply Kasper!


    Dog er jeg nok med på fremgangsmåden med justeringer + retest i Furmark 10min med fokus på anomalier/flakker.


    MEN... ville bare lige høre, hvordan folks settings var med denne variant at kortet! :)

  • Jeg har 2 stk 5850.. de har kørt stabilt (testet i furmark, unigine og diverse) ved 870mhz core clock og 1200mhz memory clock. Dette er ved std. volt, har ikke rørt ved andet end core og memory clocks ;)


    Det skal dog siges at jeg har oplevet at med 2 skærme begynder den ene at "flakke" når jeg skifter mellem vinduer. Dette sker dog med et hvilket som helst overclock af kortene, så ved ikke om det er en generel "bug" ved at køre med 2 skærme eller hvad :$

    Core i7 920 @ 3.2GHz 20x160
    MSI XPower
    12GB Corsair Vengeance 1600mhz 9-9-9-24
    ASUS 5850 DirectCU + HiS 5850 iCooler V @ 870/1200Mhz
    Cooler Master HAF932
    Plazir 1300W

  • Lige en lille update!


    Jeg har forsøgt mig med mit XFX 5850 BE med OC på hhv. 870/1200 med customized køling - dette er IKKE stabilt i mit tilfælde, desværre... endvidere har jeg fundet ud af, at man på denne type kort IKKE kan justere VOLT - dette kræver BIOS flash, hvilket ikke nødvendigvis virker og kan midlertidigt brick'e kortet.


    MSI AB er iøvrigt heller ikke bevendt for dette kort, men derimod Sapphire TRIXX, hvilket giver mig rigelig mulighed for at justere core og mem - DOG igen bare IKKE volt!


    Fortsat god lørdag. :)