IOS 5 - Iphone 3GS - Sløv/langsom

  • Synes jeg begynder at bemærke, at min tlf. er blevet lidt mindre responsiv og hurtig efter at have opgraderet til IOS 5 (det er en 3GS).


    Den er Jailbroken, så ved ikke om det er det eller om det bare er det tungere OS, der gør udslaget. Det er specielt når jeg skriver på f.eks. forummet herinde og nogle gange i SMS, hvor den lige er et par bogstaver bagude.


    Er der evt. nogle tools, jeg kan bruge til at strippe nogle features eller andet, for det er lidt ærgerligt, for IOS5 kører ellers super lækkert.


    Kan selvfølgelig være, at det er skæbnen der vil mig en Iphone 4S, men synes ikke pengene er der til det ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Hvis jeg havde en 3GS ville jeg nok kraftigt overveje om jeg skulle downgrade til iOS 4.x.
    Godt nok er 3GS'en ikke vildt langsom, men med alle de nye features der er i iOS 5, er der ingen
    tvivl om at CPU-en har fået mere at lave.


    Vil du blive på iOS 5, eller er nød til det pga mangel på SHSH blobs er der da et par ting der kan lette trykket.
    En ting der evt kan gøres, er at minimere antallet af apps der kører i multitasking-baren.
    Der findes sikkert et tweak i Cydia der kan minimere det til fx 5 apps eller lignende.
    Selvom et app der ligger i baggrunden ikke bruges og ligger i "dvale", optager det alligvel plads i de kun 256MB RAM.
    Og så måske også minimere antallet af addons fra Cydia som ikke er absolut nødvendige.
    Altså ting som lir (temaer - animerede baggrunde - barrel) osv.

  • Downgrade er pt. ikke en mulighed, jeg vil ud i.


    Jeg har kun sbsettings addon, hvilket er den primære grund til at jeg jailbreaker den ;)


    Kan være jeg køber en 4, men betaler sq ikke 2k for sådan en og standen skal være tæt på mint, for min egen har få brugsmærker selv efter mere end 2år og jeg er MEGET pernitten med ridser og den slags ;)


    Lukker jævnligt alle programmer i "taskbar", for ellers er det da ikke til at holde ud.


    Tror bare jeg må se på finanserne til december efter min flytning er overstået og se om ikke det kan blive til en 4S.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af klaushs
    det behøver ikke være en 4s hvis pengene ikke er til det. den oprindelige iphone 4 er blevet sat meget ned efter 4séren udkom så den kan fås billigt evt se på en brugt.


    Ja iphone 4 er blev sat meget ned, men en ny kan du kun få i 8 gb udgave nu efter 4s'eren er kommet :)



  • prøv at hent BB settigns. den kan det kan det samme men kommer i notifications center.

  • Firedog: Hvad betyder det og hvilken forskel gør det?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Firedog: Hvad betyder det og hvilken forskel gør det?


    DeT gør vel ikke den store forskel. Andet end at du har de settings i notificationer centeret end i sbsettings. Så istedet for et program osv så er det et plugin. Jeg syns det fungere bedre. Men det har sine buggs. :P