• Har du tænkt dig at bruge onboard grafik? (jeg gætter på nej)
    Har du tænkt dig at bruge SSD Caching? Altså hvor man pare en harddisk med en SSD. De fleste kører bare ren SSD eller ren HDD.

Hvis du ikke har tænkt dig at bruge nogle af de to funktioner, så kan du ligeså godt vælge P67, da bundkortene ofte er billigere. Dette er fordi licensen for P67 Express er billigere end Z68 Express som bundkorts producenterne jo skal betale til Intel for at benytte deres chipsæt. Og det er jo dig som i sidste ende skal betale bundkortet.

Sååh.. Ja. Mange vælger bare Z68 fordi det er det nyeste og det er åbenbart os sejere. Men reelt kan du jo enten spare penge eller vælge et "større" bundkort til samme pris, da omkostningerne til produktionen er billigere.

Personligt har jeg prøvet begge dele, og da jeg hverken benytter onboard grafik eller SSD Caching, så kan man ligeså godt vælge P67 Express.

Nogle mener endda P67 er nemmere at overclocke, men det er ikke noget jeg har erfaring med. De er lige gode.

Edit:
    Som du kan se i dit valg, får du både en større model (GD65 vs GD55) og det er billigere med P67.

/Dennis

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

Rettet en gang, sidst af gaming-king ().

Oprindeligt indlæg af Michael90
    Forresten. Lige en ting til. Kan det evt lade sig gøre at tilpasse en socket 775 køler til socket 1155?

Med mindre du køber et bundkort som kan tage Intel LGA 775 soklen, så tvivler jeg på det bliver særlig godt.
    ASRock har lavet det som hedder C.O.O. som betyder du kan bruge 775 kølere..
    Fx: http://www.asrock.com/mb/overv…del=Z68%20Extreme7%20Gen3

Men alt kan lade sig gøre. Det handler bare om kreativitet og evne.

• Ja det er bestemt os en mulighed. Får også selv en 2600K hjem i næste uge. og har kun en gammel ThermalRight 120 Ultra Extreme som ikke kan sættes på LGA115X.. og det er åbenbart umuligt at opstøve en adapter selvom de har lavet en..

Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Ja det er bestemt os en mulighed. Får også selv en 2600K hjem i næste uge. og har kun en gammel ThermalRight 120 Ultra Extreme som ikke kan sættes på LGA115X.. og det er åbenbart umuligt at opstøve en adapter selvom de har lavet en..

alså ik for at drille dig gaming-king men Coolerkit.dk har faktisk den adapter du søger til din True køler :razz:

denne her: http://www.coolerkit.dk/therma…_venomous_btk-p-1763.html

Passer til følgende kølere:
    Thermalright Ultra serie
    Thermalright HR serie (bortset fra Thermalright HR-02)
    Thermalright MUX-120
    Thermalright Archon
    Thermalright IFX-14 & Silver Arrow
    Cogage Arrow
    Cogage True Spirit

selv Thermalright skriver:

For Intel Socket 1366 / 1156 / 775

Compatible with Ultra120 Series / HR-01 / True Spirit

så den kan alså findes rimelig nemt ;)

• Whaaaaaat Theeeeeeeee F*********ck! De har ikke haft den på lager i.. .. jeg ved ikke hvor længe!. Nå Men tak! Så sparede jeg da 500kr til en ny luftkøler! Dankeval! :T

Hvis den så os bare ville tage LGA2011, men man kan jo ikke få alt her i verden ;) Og så at det vil koste 150kr med fragt er os rimelig træls :boxed:

Rettet 3 gange, sidst af gaming-king ().

Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Whaaaaaat Theeeeeeeee F*********ck! De har ikke haft den på lager i.. .. jeg ved ikke hvor længe!. Nå Men tak! Så sparede jeg da 500kr til en ny luftkøler! Dankeval! :T

Hvis den så os bare ville tage LGA2011, men man kan jo ikke få alt her i verden ;) Og så at det vil koste 150kr med fragt er os rimelig træls :boxed:

hehe du kan ik få alt når det ik engang er ude endnu :razz:

men var jeg Michael90 havde jeg taget et bundkort med Z68 så man os kunne køre Ivy Bridge når den kom hvis man havde pengene til det ^^

• Jeg synes, at fordelen ved Z68 er, at det er nemmere at fejlfinde, fordi du lynhurtigt kan udelukke GPU!

Og så var jeg bare træt af fejl på Asus' P67 boards. Men har ikke hørt noget dårligt om andre producenters P67 boards. Så køb du dig sådan ét :)