Fordeling af ind-/udblæsning i kabinet?

• Ohøj

Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal arrangere min kabinetblæsere for at opnå optimale temperaturer.
    Jeg har følgende kabinet: http://media.bestofmicro.com/I…er_elite-430_complete.jpg

Bemærk at strømforsyningen sidder i bunden af kabinettet.

PT. har jeg indblæsning nederst i fronten ved det blå lys, samt i plastikruden.
    Udblæsning har jeg øverst på kabinettets bagside, tæt på CPU-køler.

Jeg har følgende muligheder for ekstra kabinetblæsere:
    På kabinettets overside er der plads til 2 blæsere, som det kan ses på billedet.
    På kabinettets underside er der også plads til en blæser.

Jeg havde tænkt mig at beholde de nuværende blæseres orientering, og derudover smide indblæsning i oversiden og indblæsning i undersiden.
    Det betyder altså at jeg har 4 x indblæsning og 1 x udblæsning (denne blæser er en 80 mm).

Al den overskydende indblæsning vil jo skabe noget overtryk, men jeg tænker at alle de gitre og rister der er overalt på kabinettet sagtens kan lede luften ud, og derved give god luftcirkulation.

Hva mener I?

• Jeg vil altid sætte dem bagpå og i toppen til at få luften ud, dem i bunden, siden og foran til at få luften ind.
    Varm luft stiger jo :P
    Husk støvfiltre!

Oprindeligt indlæg af X3N4T3
    Jeg vil altid sætte dem bagpå og i toppen til at få luften ud, dem i bunden, siden og foran til at få luften ind.
    Varm luft stiger jo :P
    Husk støvfiltre!

Er der ikk risiko for at medfølgende skruer så ikke er lange nok, hvis der pludselig skal et filter imellem?

Oprindeligt indlæg af doubleyou

Monteres støvfilteret bare på ydersiden af kabinettet?

Det kommer an på om du køber et selv, eller om de er med i kabinettet, jeg foretrækker at der er støvfiltre der hvor jeg har blæsere til at få luften ind, da jeg ikke gider gøre hele mit kabinet rent for støv :)

Oprindeligt indlæg af rasm401i
    har du en blæser på i bagenden?

og hvilken cpu køler har du? og hvad gfx?

Ja, der sidder en 80 mm blæser der trækker luft ud, øverst på kabinettets bagside.

Jeg har en Scythe Shuriken køler (lavprofil) til min i5 2500k processor.

Har et Asus GeForce GTX 580 grafikkort.

jeg ville nok købe en større cpu køler:)

og sætte en 120mm på bagenden;)

Hvorfor det?
    Den kan da sagtens bruges, hvis du vil have bedre temps uden at bruge alt for mange penge, så bare sæt et par blæsere de rigtige steder, det kan godt få den et par grader ned.

problemet med de der low profile blæsere er at de sender den varme ludt ned på bundkortet...

Jeg går ud fra at der ikke er noget galt med køleprofilet i sig selv, så jeg kan vel evt bare smide en "normal" blæser på, og så evt. bruge lavprofilblæseren et sted i kabinettet?

problemet med de der low profile blæsere er at de sender den varme ludt ned på bundkortet...

Nu vil han bare have optimal temps med det han lige har, han har jo lige købt den CPU køler :)

• Har du bekymringer om dine støvfiltre kan være der, så få et par af mors eller kærestens nylonstrømper og pak blæseren ind, så slipper du osse for lort i kabinettet.

Mvh
    Sam

AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.