MAME på Win7 x64 og Xbox 360 Controller

  • Jeg skal have mit media center til at køre med MAME og Xbox 360 controller(e) og evt. også light gun.


    Kunne godt tænke mig noget PS1, NES, SNES, N64 samt Sega Saturn og måske Dreamcast.


    Spil som
    Virtua Cop 2
    Times Crisis 2-3
    House of the Dead
    Også gerne andre shootere til light gun


    Ellers spil som
    MOH (PS1)
    Super Mario 3 og World (NES og SNES)
    Mario Kart (N64)


    Det skullle gerne være en pakkeløsning med GUI men det kan godt være flere forskellige emulatorer, bare det kan sættes op med nævnte controller og light gun.


    Nogen der har forslag?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Light gun aner jeg intet om, men det andet burde være rimelig let for dig og smække sammen og få til at fungere, brug Xpadder og selvfølgelig usb-modtager til 360 controllerne så spiller det =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Jeg har allerede Wireless Receiver til Xbox Controller, til når jeg spiller Dirt og Warhammer SpaceMarine :D


    Har du nogen erfaringer med nogle specielle emu? Har ikke selv været på banen med emulatorer siden 2004 (NES), og går ud fra at der er sket en del siden :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Jeg har allerede Wireless Receiver til Xbox Controller, til når jeg spiller Dirt og Warhammer SpaceMarine :D


    Har du nogen erfaringer med nogle specielle emu? Har ikke selv været på banen med emulatorer siden 2004 (NES), og går ud fra at der er sket en del siden :D


    Er godt nok noget tid siden jeg sidst rodede med det, men der er en masse guides på nettet og forskellige skins/front til MAME så du kan få det som du snakker om, det er ikk svært og sætte op hvis du lige googler lidt og kigger lidt youtube så det er bare og nørde den lidt en aften så burde det køre for dig =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW