Hejsa
Jeg har netop bestilt en computer med en Intel i5-2500k processor med en påmonteret Scythe Schuriken køler. Hvor meget kan jeg tillade mig at overclocke processoren uden at skade den..?
Hejsa
Jeg har netop bestilt en computer med en Intel i5-2500k processor med en påmonteret Scythe Schuriken køler. Hvor meget kan jeg tillade mig at overclocke processoren uden at skade den..?
de kloge siger så længe den ik kommer alt for meget over 70c så skulle det være fint.
QuoteOprindeligt indlæg af puma99dk|
de kloge siger så længe den ik kommer alt for meget over 70c så skulle det være fint.
Altså der sker heller ikke noget ved at komme op på 80grader, men det er ikke godt til 24/7 forbrug.
Læg mærke til, at disse temperaturer er ofte nogle man snakker om, når man bruger burn-in programmer - såsom Prime95.
Hvad er den bedste fremgangsmåde?
Ind i BIOS, ændre på frekvens og evt. spændingen, og så køre benchmark og overvåge temperaturen???
Hvilket stykke software bruger I til at overvåge temperaturer? Jeg prøvede lige at hente Everest home edition, men der kunne jeg ikke få temperaturer vist
Der er flere gode programmer til det.
coretemp, realtemp, hwmonitor o.s.v.
Mvh
Sam
QuoteOprindeligt indlæg af Ebo
Der er flere gode programmer til det.
coretemp, realtemp, hwmonitor o.s.v.
Mvh
Sam
man så ska passe på dem Sam ik alle fortæller samme tempratur har jeg oplevet fra min Intel Core Series jeg bruger i min Windows 7 Ultimate SP1 x86 til Aida64 Extreme til RealTemp og HwMonitor Pro.
QuoteOprindeligt indlæg af puma99dk|
man så ska passe på dem Sam ik alle fortæller samme tempratur har jeg oplevet fra min Intel Core Series jeg bruger i min Windows 7 Ultimate SP1 x86 til Aida64 Extreme til RealTemp og HwMonitor Pro.
Det kan jo i bund og grund, være totalt lige meget, at der er en lille forskel mellem de forskellige programmer. Det er jo software måling der bliver brugt, forudsat at temps ligger indenfor hvad CPU kan holde til.
Hvilken software der bruges til at måle temps med, er jo nærmest en religion folk imellem. Jeg er personlig ligeglad om der er 5 graders forskel, så længe målingen ligger indenfor max. på CPU. Derfor bruger jeg kun et program og det er coretemp, som mærkeligt nok giver samme måling i hwmonitor.
Mvh
Sam