Problem med acer

  • Hey


    idag skete det at min bærbar blev heltvildt underlig og kørte mærkeligt.


    Acer levere jo ingen cder mere så dette er ikke løsningen.


    men som sagt er der jo en partition på 15 gb hvor windoows ligger på meeeen hvordan faaen får jeg fat i den?


    jeg har i mellem tiden installeret en normal win 7 ultimate som jeg har til stationæren men skal jo gerne have orginal til aceren.



    så jeg mangler det Erecovery program så den går ind i den partition..


    nogen der kan hjælpe??


    det er en ACER aspire 5742G


    hilsen
    Mark Kilde

    Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Gainward GTX 680 Phantom x2
    Samsung 840 PRO 256 Gb SSD
    Corsair Dominator 1866 Mhz 32 gb.
    Corsair HX1050 PSU

  • Hvis du ikke har fået smadret bootloaderen ved installation af windows 7, kan du prøve alt + f10 under boot.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Hvis du ikke har fået smadret bootloaderen ved installation af windows 7, kan du prøve alt + f10 under boot.


    der er desværre intet..


    men går jeg under diskhåntering kan jeg se disken.


    kan jeg selv lave en boot til den?

    Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Gainward GTX 680 Phantom x2
    Samsung 840 PRO 256 Gb SSD
    Corsair Dominator 1866 Mhz 32 gb.
    Corsair HX1050 PSU

  • Prøv at følge denne guide, det virker umiddelbart troværdigt (men ingen garantier): LINK

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sajo
    Nu er jeg lidt nysgerrig, hvad gør det, og ville det skade en "rask" pc hvis jeg prøvede?


    Pointen ved at gøre det, er at tilgå det recovery miljø som ligger på den skjulte partition.


    Nu kender jeg ikke de specifikke detaljer for acers recovery, men generelt set vil det sandsynligvis slette alt hvad der ligger på computeren og gendanne systemet som det var da computeren blev leveret.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.