Hjælp til varme problem

  • Hejsa her inde i må sige til hvis jeg skriver det forkerte sted men her et kølings problem tror jeg.
    Min stationære som kære med Core I7 920 CPU på et gigabyte Ga-EX58 - ud5p board og har 6 x 2 GB DDR3 Ram tror kingston men ikke mig som har bygget den, og så 2 diske på 1 TB hver og 750 watt strømforsyning.


    Men jeg bruger den mest til arbejde med grafisk arbejde og skrive osv. osv spiller lidt mmo spil ind imelem os. Men ca. 1 gang om ugen eller sådan slukker den uden grund totalt og altid når jeg arbejder selvfølgelig. Da jeg selv er IT mand har jeg tjecket det jer har tjeck på windows instillinger osv men er ikke hardware ekspert så søger en sådan til lige at kigge på den uden at det koster en bundegår da jeg er førtidspensionist og alt arbejde jeg laver er frivilligt. Jeg bor i ringsted så søger en ekspert som bor i nærheden og kan komme til mig evt da jeg ikke kan bære den selv er dårligt gående.


    Håber en her inde kan hjælpe mig


    VH


    Søren Fohrmann

  • der er faktisk mange muligheder for hvad der kan være galt, og det er ikke nødvendigt et varme problem...kig flere af de her posts samt nogle af dem i hardware forummet igennem, specielt dem der omhandler test af RAM og visning af volt samt temperatur .


    mit umiddelbare gæt er at en ramchip på enten gfx eller i RAM stængerne er defekt, eller bare skal have lidt mere volt og/eller løsere timings...dette gøres nemmest i bios og testes grundigst med memtest86.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.