Hvilket grafikkort? (Måske kabinet, RAM, GPU køler)

  • Hejsa folkens ;)


    Som nogle nok har set så har jeg fået 1.000,- til et grafikkort.
    Men det er selvfølgelig ikke nok til at købe noget der kan hamle op med mit 5870, og jeg bliver derfor også selv nødt til at lægge lidt penge i.


    Jeg har ladet mig fortælle at et til 5870 er den bedste vej frem, i stedet for at tage et fra 6000 serien, eller vente på 7000 serien.
    Hvad er folks mening om det? :)


    Den anden ting er så at jeg på mit 5870 i dag har monteret en Zalman VF3000A, og det vil både se lidt dumt ud at have to kort med forskellige kølere, men så vil det andet jo også larme en del mere end det jeg har.
    Så er det jo vel bare at købe sådan en til?


    Ikke helt..
    Ved at sætte sådan en til på et andet 5870 kort, så kommer den anden køler til at ligge ovenpå min PSU :(:
    [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/062011/IMAG0151(2).jpg]


    Derfor har jeg tænkt over at købe et andet kabinet, indtil videre har jeg overvejet et Fractal Design Define XL Black Pearl, da jeg fandt dette billede - http://img36.imageshack.us/img36/1086/dsc01803wp.jpg, der ligner det at der er rimelig med plads til kortene.
    Det er bare mange penge at smide, men hvad skulle man ellers gøre, vandkøling :crazyeyes:? :S


    Det sidste jeg tænkte på var RAM, hvis nu man kommer op og kører Battlefield 3 med højeste grafik settings, er 4GB 1600MHz CL9 så nok?
    Så fandt jeg også ud af at RAM priserne er droppet ekstremt!
    Dengang jeg købte mine 4GB kostede de 700, nu kan jeg få 16GB for 800, vil det være for dumt at investere i sådan nogle?


    Hvad synes i om de ting?
    I må meget gerne foreslå andre ting, angående kabinet så kan jeg nok bedst lide nogle stilrene, med ikke alt for meget gejl :))


    SU'en skal jo gå til et eller andet ik? :$ :rules:

  • Jeg ville nok gå efter et kort magen til det , som du allerede har og sætte dem i crossfire. Så ville jeg smide lidt penge efter 4GB ram mere hvis ellers du har behov for det.


    et nyt kabinet vil jeg anse som sidste udvej og jeg ville først prøve i det kabinet, som du allerede har i forvejen og så prøve det der.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Havde ventet på 7000 serien der bør nærme sig nvidias tesselation ydelse,hvor 5000 serien jo halter noget efter,ved at der kommer en setting i bf3,ground tesselation,som godt kunne trække tænder ud.
    Men når vi får demo og de første benches blir det nok noget nemmere at vurdere,det samme med ram forbrug,bc2 bruger ikke i nærheden af mine 4gb..
    :cheers:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo
    Jeg ville nok gå efter et kort magen til det , som du allerede har og sætte dem i crossfire. Så ville jeg smide lidt penge efter 4GB ram mere hvis ellers du har behov for det.


    et nyt kabinet vil jeg anse som sidste udvej og jeg ville først prøve i det kabinet, som du allerede har i forvejen og så prøve det der.


    Mvh
    Sam


    Problemet med de RAM er bare at de ikke er til at finde nogle steder i Danmark, og hvis jeg skal have dem, så koster det mindst 500+ bare for 4GB.
    Ellers kommer det til at se helt forkert ud med 4 forskellige sticks.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af madz
    Havde ventet på 7000 serien der bør nærme sig nvidias tesselation ydelse,hvor 5000 serien jo halter noget efter,ved at der kommer en setting i bf3,ground tesselation,som godt kunne trække tænder ud.
    Men når vi får demo og de første benches blir det nok noget nemmere at vurdere,det samme med ram forbrug,bc2 bruger ikke i nærheden af mine 4gb..
    :cheers:


    Lige det jeg tænkte, 5870 er jo et rimelig kraftigt kort, men med de nyere måder at lave spilgrafik på så er det lidt bagefter, især tessellation og ydelse med DirectX 11.


    Jeg må lige kigge på det, hvis nu man kan få fat i et demo kort fra Komplett til 800 kr. mindre end hvad de ellers går for er det vel nok også godt nok? :)


    Hvad med at vælge et andet 5870 end XFX HD-587X-ZNFV, vil det påvirke skaleringen negativt?

  • Kan du ikke finde de ram hos memonyc.com ?


    http://www.memoryc.com/


    Du skulle kunne bruge hvilken som helst 5870 sammen med det, som du har allrede. Jeg har 2 forskellige 5850 siddende i crossfire og det fungerer upåklageligt.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.


  • Næsten de samme, de har dem bare i CL8 så fungerer de vel stadig sammen? :)
    450 kr. inkl. fragt, det er vel ikke helt galt :P
    Tror bare jeg tager et 5870 demo, og så finder ud af det med køleren.
    Takker :cheers:

  • Vil lige høre folks mening inden jeg bestiller.
    Er det okay med 4GB ram mere, altså 8GB i alt?


    For hvad skal jeg så vælge, synes selv mine valg er:


    Sætte 2x2GB ekstra af dem jeg allerede har i (de er bare CL8 i stedet for mine CL9):
    http://www.memoryc.com/compute…s88824dualchannelkit.html
    448,- inkl. fragt (og så er RMA nok heller ikke helt lige til)


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5091082
    Lige under 500,- inkl. fragt hos Proshop og ComputerSalg
    De er røde, hvilket passer godt til mit "tema" i kabinettet, og så kan jeg opgardere til 4x4GB senere :P


    Eller er der andre i kan anbefale, som ikke koster alt for meget i forhold til at sætte de ekstra 2x2GB i?
    Og hvad vil i vælge, hvis i overhovedet vil opgradere?


  • Memoryc.com er ejet af en dansker som hedder Michael, deres RMA er fuldstændig magen til herhjemme hvis ikke bedre.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo


    Memoryc.com er ejet af en dansker som hedder Michael, deres RMA er fuldstændig magen til herhjemme hvis ikke bedre.


    Mvh
    Sam


    Nå okay der kan man bare se, regnede med at det var i udlandet det lå :)


    /edit
    Hvis du skulle vælge, hvad tog du så :razz:?


    /edit2
    Der er jo også sådan nogle her -
    http://www.memoryc.com/compute…31333mhzripjawseries.html
    http://www.memoryc.com/compute…seriesforsandybridge.html
    + en 1600MHz af hver, bare lidt højere pris.
    Vil det være muligt at overclocke de 1333MHz til 1600MHz?

  • Det gør firmaet faktisk, altså er i udlandet, det er baseret såvidt jeg lige husker i Irland. Du kan bestemme om det skal gå som normalt sending hvilket vil sige 3-4 dage, eller du kan imod et lille mer gebyr modtage dine varer, dagen efter bestilling.


    Af de 2 som du har fundet frem til der, så ville jeg vælge disse


    http://www.memoryc.com/compute…seriesforsandybridge.html


    Forskellen mellem 1333Mhz og 1600Mhz på en SB setup er ikke eksisterende. Du kan måle dig frem til en forskel, men har i realiteten intet at sige. Så længe du har nogle ram som kan følge med, grundet OC på SB er så ligetil, at ram kun er en mindre detalje nu og egentlig ingen indflydelse har på hvor højt op du kan komme, så længe din køling er i orden.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.


  • Ah okay :)


    Nu har jeg så AMD (SB = Sandy Bridge right?), googlede for at finde forskellen og det eneste er - "Designed For 2nd Generation Intel® Core™ Processors", og så er de andre 30 kr. billigere :))
    Volten er jo også kun på 1.5, og de Trident jeg har nu er 1.65, så der er også plads til lidt OC hvis det er.


    Tager bare et par af de billige.
    Takker :cheers: