Corsair H80 vs Thermalright Silver Arrow / Noctua NH-D14

  • Jeg skal muligvis snart samle ny computer, og leder derfor efter den bedst mulige CPU-køler.


    Jeg har kig på tre modeller, som det lyder i overskriften.


    Lige nu er jeg mest hooked på en Corsair H80, grundet at jeg ikke skal have sådan en kæmpe klods i mit kabinet (Corsair 600T White Edition).


    Dog hører jeg også mange sige at luftkølerne er et bedre alternativ.


    Hvad mener i?


  • hvis du køber i denne uge kan du få H100 til samme pris som H80.
    H100 er der ingen luftkøler pt. der kan følge med og til den pris er det faktisk et bedre valg frem for luftkøling hvis du spør mig:
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=635806

    ASUS MAXIMUS VII HERO Z97
    Intel i7 4790K @ 4600Mhz
    gigabyte GTX 980TI
    Kingston HyperX Fury DDR3-1866 DC 16GB
    2x Samsung 850 EVO SSD - 250GB @ Raid 0
    Noctua NH-D15
    Corsair Obsidian 450D
    Asus PG278Q 144 Mhz

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Thylion
    Den er jo enorm o.O


    Ville være ked af at skulle fjerne min 240mm top fan fra mit Corsair 600T..


    øømm du får jo bare de 2x 120mm blæsere til at suge luft ud som din nuværende 240mm gør?

    ASUS MAXIMUS VII HERO Z97
    Intel i7 4790K @ 4600Mhz
    gigabyte GTX 980TI
    Kingston HyperX Fury DDR3-1866 DC 16GB
    2x Samsung 850 EVO SSD - 250GB @ Raid 0
    Noctua NH-D15
    Corsair Obsidian 450D
    Asus PG278Q 144 Mhz

  • Jeg er meget glad for min Silver Arrow i hvert fald, især fordi jeg fik den til de ca. 50€ (plus porto), selvom jeg kun bruger en blæser da den ene begyndte at skratte (mit bud er fordi jeg satte den i spænd pga. en kabinetside der ikke helt passede :)))


    Caseking.de sælger Thermalright kølere til rigtigt gode priser: LINK


    Silver Arrow er dog udsolgt, men som jeg har kunnet forstå så yder Archon omtrent det samme (evt. 1-2 grader bedre), dog med den ulempe at den er noget højere (til gengæld har den så ikke de samme problemer med RAM der har høje kølerprofiler).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.