Køb af ny skærm

  • Hej


    Jeg står og skal til at købe en ny skærm i det jeg ikke rigtig føler min over 4 år gamle 17" skærm batter mere :)


    Jeg har set på følgende:
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=607807
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=638232
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4728485


    Hvad kan i anbefale?


    Jeg har ikke rigtig nogle krav andet end den skal koste maks omkring de 1700kr (+/-)


    Jeg skal bruge den til gaming (FPS, RTS samt MMO) og programmering (Tekstbehandling)


    Mvh

    Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

    Rettet en gang, sidst af Dumpen ().

  • Jeg ved godt at det er over dit budget, men det er simpelthen en fed pris for en skærm med IPS panel: LINK


    IPS panel betyder at den har bedre farvegengivelse end billigere skærme som benytter de billigere TN paneler.


    Ellers ville jeg ud af de 3 tage samsung 2443BW, da det er en 16:10 skærm og det er nu dejligt at have mere plads i højden når man koder.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Jeg ved godt at det er over dit budget, men det er simpelthen en fed pris for en skærm med IPS panel: LINK


    IPS panel betyder at den har bedre farvegengivelse end billigere skærme som benytter de billigere TN paneler.


    Ellers ville jeg ud af de 3 tage samsung 2443BW, da det er en 16:10 skærm og det er nu dejligt at have mere plads i højden når man koder.


    Yep, det er nu ikke fordi jeg ikke har pengene men jeg føler måske det er overkill at købe en så dyr skærm hvis jeg kan nøjes med en middelmådig skærm.


    Er det virkelig værd at bruge så mange penge på det?

    Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dumpen


    Yep, det er nu ikke fordi jeg ikke har pengene men jeg føler måske det er overkill at købe en så dyr skærm hvis jeg kan nøjes med en middelmådig skærm.


    Er det virkelig værd at bruge så mange penge på det?


    Jeg vil sige det er mest for folk der sidder med noget "hardcore" Photoshop eller ligende, hvor det de laver på skærmen skal være præcis det der kommer ud af printeren :)


    IMO kan man sagtens klare sig med en middelmådig skærm, og husk lige at hvis du har et kraftigt grafikkort der giver dig lad os sige +80 FPS, så nytter de sidste 20 FPS jo ikke noget alligevel hvis du har en 60Hz skærm. Hvis du forstår?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af X3N4T3


    Jeg vil sige det er mest for folk der sidder med noget "hardcore" Photoshop eller ligende, hvor det de laver på skærmen skal være præcis det der kommer ud af printeren :)


    IMO kan man sagtens klare sig med en middelmådig skærm, og husk lige at hvis du har et kraftigt grafikkort der giver dig lad os sige +80 FPS, så nytter de sidste 20 FPS jo ikke noget alligevel hvis du har en 60Hz skærm. Hvis du forstår?


    Jeg er først og fremmest programmør, så selv om jeg arbejder i Photoshop / 3D programmer af og til er det absolut ikke en nødvendighed at have 100% korrekte farver :)


    Men jo, jeg forstår dig. Det hele skal hænge sammen.


    Vil i mene jeg er mere fremtidssikret hvis jeg tager Dell skærmen?


    Jeg har nemlig i tankerne at købe en ny computer inden for ikke så længe.

    Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

  • Jeg har forresten smidt mine hardware specifikationer i min signatur, så i kan se hvad mit nuværende setup er.

    Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

  • Jeg har kigget på denne her http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=672016


    Det eneste jeg er i tvivl om er standeren da den ikke kan justeres i højden.


    Tror i det kan være et stor problem? Det skal lige siges mit kontorbord heller ikke kan justeres så er bange for det ikke passer i højden.

    Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB