ASUS Express Gate --> Chrome OS?

  • Hej Tweakere.


    Jeg har gået og spekuleret på om det er muligt at installere Google Chrome OS på min ASUS's hurtig start, hvor de har lagt deres Express Gate på som vist nok er et linux system som starter på få sekunder.


    Jeg synes dog ikke det er så funktionsdygtigt som man kunne ønske sig, og Chrome OS virker som et godt produkt at putte på som hurtig starts OS.


    Mit spørgsmål går blot på om det er muligt og er der nogen der ved om der findes en guide til at lægge et andet OS på en ASUS computers Express Gate knap?


    Mvh
    AT-2200

  • Jeg ved ikke om du kan installere i stedet for expressgate, men du kan jo altid bare installere en bootloader der gør det muligt at boote computeren op til et andet operativsystem og så installere Chrome OS på en partition.


    Er det samme som alt andet standard Linux/Windows dualboot.


    Hvor nemt det er at sætte op på din computer, kan jeg dog ikke svare på, da jeg ikke har nogen reel erfaring med Chrome OS og der kan også være special situationer hvis du har noget fabriksinstalleret recovery på en skjult partition.


    Er det en bærbar, eller er det en computer med et Asus bundkort?

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Ja, jeg har også tænkt på at jeg kunne installere det på en partition, synes bare det kunne være smart hvis det kunne installeres istedet for ASUS's Express Gate.


    Jeg har en ASUS UL30vt bærbar computer - så der er en skjult partition på med recovery, så hvis du kender sådan en, så sidder der en knap i venstre hjørne, og når man trykker på den knap når computeren er slukket, starter Express Gate - men trykker jeg på knappen i højre hjørne starter win 7.


    Jeg har hørt noget om at Express Gate er installeret direkte på bundkortet eller sådan noget.


    /AT-2200