HTC Desire HD root?

  • Hej alle =)



    Har haft en HTC Desire HD i et stykke tid nu, nu vil jeg gerne prøve at få endnu mere ud af den. Så den skal rootes, men er lidt i tvivl om hvad der er bedst. Har kigget på de guides, man kan finde via google, men er i tvivl om hvilken der er bedst. Derfor søger jeg en, der har personlig erfaring med en guide på nettet, som er tilfreds med resultatet, og om personen har nogle gode råd til hvad min fremgangsmåde skal være. Derfor modtages gode råd og fif gerne!


    På forhånd tak :)


    Har lige opdateret min telefon til Android-version 2.3.3 og HTC Sense-version 2.1 med Softwarenummer 2.50.405.2 og bruger standard browser.


  • Det var det dummeste du kunne gøre, nu kan du ikke root/s-off den. Det er pt ikke muligt med 2.50.405.2.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC


    Det var da dumt, men den gjorde det automatisk. Men der er vel et spørgsmål om tid, før man kan med den version også?


    Den gør det nu ikke automatisk, den spørger dig om du vil opgraderer. Jeg trykkede bare nej.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SShadowS


    Den gør det nu ikke automatisk, den spørger dig om du vil opgraderer. Jeg trykkede bare nej.


    Den hentede den selv, men jeg sagde ja til at installere den ja, har altid bare opdateret den, troede ikke det forhindrede en i at roote telefonen. Men er det ikke et spørgsmål om tid, før man kan roote den version?

  • Bare tjek XDAs forum, der skriver de hvis du engang kan få den låst op.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Måske har du allerede fået rooted din HTC Desire HD og så er dette ikke interessant, men andre kunne muligvis få glæde af guiden.


    Min HD´s software version så sådan ud før root:
    android 2.3.3


    htc sense 2.1


    baseband
    12.54.60.25u_26.09.04.11_m2


    Kerne
    2.6.35.10-gd2564fb
    htc-kernel@and18-2#1
    Thu Jun 9 14:20:29 cst 2011


    Version
    2.50.405.2 cl87995 release keys


    Browser Webkit/533.1


    Det tog mig et par uger at finde en nem metode via google.


    Før du rooter din telefon skal du installere Rom Manager: https://market.android.com/det…er&feature=search_result.
    Lav en kopi af din stock rom. Du kan derfor senere komme tilbage til standardversionen fra HTC.


    Værktøjet til root findes her. Husk at læse vejledningen (html fil)
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1259821


    Når root er overstået er det på tide at finde en rom til mobilen.
    http://theunlockr.com/category…oms-2/htc-desire-hd-roms/


    Prøv denne hvis du er en Iphone Wannabe som jeg ;-)
    http://theunlockr.com/2011/10/06/dhd-ndt-miui-ginger-rom/


    Når den er installeret kan du finde flere themaer som feks ios5 via den indbyggede thememanager.


    Jeg tog chancen og rootede og kører nu med miui rom, men bemærk at du kan risikere at telefonen går helt død når du rooter den. Så det er på eget ansvar

  • Der er ingen grund til at bruge tid på google, derimod skal du bare ind på xda-developers.com som er det ubestridt bedste forum når det kommer til udvikling og hacking af smartphones. De har et kæmpe udvalg af forums til næsten alle telefoner, og alle de guides du finder omkring root af din telefon er altid skrevet af nogen der virkelig har styr på det :) Hvis jeg var dig ville jeg gå ind på den side og så læse lidt om det der :) jeg har ikke personligt prøvet med en desire hd, men er fast bruger derinde med min HD2 :)