OC Problemer - MSI Hawk R5770 Crossfire

• Hej forum !

Jeg har store problemer med at OC mine grafikkort. Jeg har 2 x MSI 1Gb Hawk R5770 sat i Crossfire. Hver gang jeg overclocker mine grafikkort med MSI Afterburner eller Ati's Catalyst Control center, så fryser min computer efter noget tid.

Normalt går jeg ind og tester en overclock setting i Catalyst Control, for at se om den godkender den, bagefter går jeg ind i MSI Afterburner og anvender den godkendte OC setting. Alligevel fryser min computer, når jeg går ind i et spil eller efter at have spillet i meget korttid.

Jeg har snakket med nogle folk om det, men de siger meget blandede ting. Nogle mener at mine grafikort ikke får nok strøm, men hvad mener i at jeg skal gøre? Vil værdsætte alt den hjælp i kan komme med :D!

Computer:
    Processor: 2,66GHz i5
    Ram: 12Gb 1300MHz
    GPU: 2 x 5770R 1 Gb MSI Hawk
    ATX: Asus P7P55LX
    PSU: OCZ 600W
    Harddisk: 2 x 300Gb WD - RAID 0

mvh Karl

Computer:
    ATX: P7P55LX

Rettet en gang, sidst af Atriden ().

• Din psu kan i hvert fald sagtens trække de to HD5770 så meget strøm bruger de heller ikke.

Prøv at gøre som det står i den her tråd.

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=338906

Ved at slå unofficial overclocking til så overclocker du uden om CCC.

Det kan nemlig godt give en masse software problemer da Afterburner og CCC ikke altid lige kan finde ud af det sammen.

Ved at slå det til så undgår man de problemer og rammer heller ikke overclock grænsen i CCC.

Edit:

Og forresten velkommen til Tweak :cheers:

• Hej Rasmus !

ok, jeg forsøger lige engang den metode og vender lige tilbage.

Tak for velkomsten :) !

Computer:

• Hej Rasmus!

Jeg fulgte dit råd, men det ser ikke ud til at det hjalp.

Jeg gik ind og ændrede følgende:

1 - UnofficialOverclockingEULA field and add following text:
    I confirm that I am aware of unofficial overclocking limitations and fully understand that MSI will not provide me any support on it
    2 - Set UnofficialOverclockingMode to 1 to keep PowerPlay active (may not work on old ASICs), 2 to traditionally disable PowerPlay or to 0 to temporary disable unofficial overclocking path.

Jeg satte så en Core clock frekvens på 1000MHz, en Memory clock på 1300MHz og Core voltage 1,275V. Jeg har nemlig set på nettet at det burde kunne lade sig gøre med de frekvenser: http://www.overclock.net/amd-a…iew-msi-5770-hawk-cf.html

Hvis jeg ændrede min Core Voltage, gik min computer ned med det samme, men hvis undlod at ændre det kunne min computer køre stabilt indtil jeg åbnede noget der var grafik krævende.

Jeg har også prøvet at ændre unofficialoverclockingmode mellem 0,1,2 og det hjalp heller ikke noget....

Nogle andre forslag til hvad man kan gøre?

Computer:

• Du har self husket at bruge MSI Afterburner 2.2.0 beta 4 samt catalyst 11.6 ikke?

1000mhz på core lyder af meget, husk at chips er forskellige, og dit setup er kun så stærkt som den svageste chip i dit crossfire setup, bare fordi 1 person kan få 1 ghz betyder ikke at du kan.

F eks ved jeg at der findes MSI 580 Lighting der rammer 1050-1100 på core, men samme kort har jeg også set limited til 950 mhz.

Alle chips er forskellige, det er der kunsten i at OC ligger, at få maks potentiale ud af netop din chip(s).

Og 1.275V lyder er sindsygt meget, mine 6950's køre 900 mhz ved 1.15.

Husk også at forskellen fra f eks 900 til 1000 mhz i spil er under 5 fps.

Cpu: i5 2500K @ 4.5ghz
    Motherboard: Asus Sabertooth
    Cooler: Noctua nh-d14
    Ram: 8gb Mushkin Redline @ 1866mhz 8-9-7-24
    Gfx: 2x Sapphire 6950 2gb shaders unlocked @ 900/1325