Valg af Kompressor?

  • Er ikke helt sikker på dette er den korrekte tråd at skrive det i, og hvis det ikke er så undskyld --


    Jeg har fået af vide at en kompressor til regngøring af computer er 100% vejen at tage, men før jeg køber en skal jeg være 100% sikker på den har det der, vand filter, eller hvad det nu end hedder.


    Det skal helst være en af dem der, tager luft direkte og skyder det ud i højttryk (Hvis i ved hvad jeg mener :X)


    mit budget er på omkring 500-800 (Kan evt. godt gå lidt højere.)


    På forhånd - Tusind tak! :)

  • Køber du sådan en fætter til rengøring af din computer, så er der lige et par ting, som du skal gøre dig klart. Det lufttryk, som den genererer er meget kraftig og kan ødelægge mere end det gavner. Dine blæsere især kan tage skade og som du selv siger så skal du have en vand udskiller sat på, sådan en fætter koster lige omkring de 3-400,- så vidt jeg lige husker.
    Var jeg dig ville jeg investere i noget trykluft på dåse til computeren,de koster ikke alverden og der er vandet taget ud.


    http://www.proshop.dk/Systemti…Duster-400ml-2081558.html


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • arh, super, tusind tak :)


    hvor mange rengøringer er der ca i sådan en?...
    er der noget specielt jeg skal gøre når jeg rengøre den med sådan en?


    Ved at jeg skal stoppe blæsern fra at dreje rundt, da det kan ødelægge den, (har jeg fået afvide)
    men er der andet??

  • De dåser må aldrig vendes nedad, ellers risikerer du at der kommer noget væske ud på det du prøver at rense, som i visse tilfælde kan misfarve.


    Hvor lang tid sådan en dåse holder er naturligvis op til hvor meget du skal rense osv.


    Husk i øvrigt på at der skal være fornuftig udluftning når du bruger den slags dåser, da de ikke indeholder almindelig luft, men en gas. Gassen kan være brændfarlig, så endnu en grund til at være forsigtig med det.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Slackerony
    arh, super, tusind tak :)


    hvor mange rengøringer er der ca i sådan en?...
    er der noget specielt jeg skal gøre når jeg rengøre den med sådan en?


    Ved at jeg skal stoppe blæsern fra at dreje rundt, da det kan ødelægge den, (har jeg fået afvide)
    men er der andet??


    Jeg købte 2 dåser for ca. 3 år siden og jeg har ikke brugt den ene helt endnu. Jeg plejer at lave 2 rensninger om året og bruger en en pensel med rigtige hestehår til at "løsne" fastgroet støv og andet skidt med, så bliver det sidste lige fjernet med dåsen og til de steder hvor penslen ikke rigtig kan komme til, så som lamellerne på både CPU og mine GFX kølere.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • jeg bruger en støvsuger


    tag strøm fra PCen,sæt den i jord ? det gør du ved at trykke på start,så der ikke er mere strøm på den,sæt en finger på blæserene så de ikke suser med rundt,brug en lille børste,gerne mindre en en tandbørste til at løse skidt med

  • Det er ikke for at reklamere med det, men bruger altså kompressor med vandudskiller. Har haft købt dåseluft for at prøve det, men hold da op en flad fornemmelse...... 100kr. lige ud ad vinduet. Der var ikke engang til hele systemet....1 gang..... 8o Alt skal jo være klinisk rent ;)
    Dog kræver kompressoren lidt omtanke og skulle der komme vand ud, ja så er tørretid jo opfundet.


    Men som Andre skriver så pas på.

  • Mener også at trykluft på dåse er alt for dyrt, som Sweet_Dane er inde på holder sådan en dåse knap til en ordentlig omgang rengøring.


    Mhs til kompressor er der ingen der siger at man skal give den fuld power, med en lille bitte smule omtanke findes der efter min mening ikke nogen bedre løsning. Har selv renset min flere gange med kompressor og har aldrig skadet noget.


    http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=3718&n=10

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Jeg har også altid bare brugt en kompressor uden vand udskiller, det har aldrig givet problemer. Du skal bare huste at tape dine blæsere fast, og lade være med at blæse med fuld smadder. ;)


    MVH
    Lasse N. :T