ny pc teknologi om hjørnet...??

  • hey Tweak`er



    Jeg står over for, at min "gamer pc" snart skal skiftes ud.


    Så derfor ønsker jeg at få lidt belysning omkring emnet "ny teknologi"



    Jeg ved godt at 120hz computer skærme er det nye lir. samt begyndende 3d briller mm.


    Men hvad med cpu/grafikkort/bundkort/ram/ssd hdd


    Jeg har hørt begrebet "Sandy bridge" skulle kun være til gamer-pcs / 2500-2600 modellerne.


    Er der noget specielt ud over et Sandy bridge setup man skal være opmærksom på?


    kommer Sandy bridge 2nd generation, end da måske 3 nd generation inden for en overkommelig tidshorisont ?


    hvad med de andre hardware komponenter? kommer der et grafikkort med indbygget nitrogen :D


    Jeg overvejer at skifte min pc ud til oktober ca.

    Intel core 2Quad W9550 2.8Ghz 12 mb s - 775
    asus Rampage formula intel x 48 s-775
    8 gb DDR2 PC 6400 800 Mhz
    Radeon HD 5870 1 GB DDR5
    500GB Maxtor 7200 rpm 32MB sata 2
    1000W corsair TX CMPSU-1000HX 140MM
    Arctic cooling alpine 7 s-775
    windows 7

  • hehe jo lige der omkring :D bliver stort


    Jeg har hørt at AMD skulle komme med nogle nye gamer cpu, som modsvar til Intel passer det?

    Intel core 2Quad W9550 2.8Ghz 12 mb s - 775
    asus Rampage formula intel x 48 s-775
    8 gb DDR2 PC 6400 800 Mhz
    Radeon HD 5870 1 GB DDR5
    500GB Maxtor 7200 rpm 32MB sata 2
    1000W corsair TX CMPSU-1000HX 140MM
    Arctic cooling alpine 7 s-775
    windows 7

    Rettet en gang, sidst af Kenga ().

  • Som udgangspunkt vil jeg sige at det nytter ikke noget at spørge om der er noget rundt om hjørnet (hint: der er der altid), derfor syntes jeg at du skal lave en post når det kommer lidt tættere på.


    AMD kommer snart med nogle nye processorer og Intel har deres Ivy Bridge planlagt til 1. halvdel af 2012.


    Men det er ikke til at sige hvad er bedst på det tidspunkt, derfor giver det mening at vente.
    Indtil da læs nogle anmeldelser, så du har et sammenligningsgrundlag for hvad der er på markedet.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Som sagt er der altid ny teknologi, jeg synes stadig det er surt at 6000 kortene, Corsairs nye kabinetter og meget bedre SSD'er kom "lige" efter at jeg købte min, selvom er først gik ½ år :D


    At købe det hele nu og så sidde og vente på at BF3 udkommer er spild af penge, bogstaveligt talt..


    IMO er 3D gøjl, skærme med mere end 75 hertz og ligenende ting også penge givet dårligt ud, da der hele tiden kommer ny teknologi inden for det emne + jeg ikke helt kan se meningen med det, men hver mand sin mening :)

  • Hej,


    Du skal være opmærksom på et par ting.


    - Ivy Bridge kommer 'snart', hvilket betyder en opgradering fra PCI-E 2.0 til PCI-E 3.0, hvilket betyder en fordobling af båndbredden til dit grafikkort (fra 500 MB/s til 1 GB/s).
    - Derfor skal du også tænke i PCI-E 3.0 grafikkort (Formentlig AMD 7xxx og nVida 6xx eller senere)
    - Intel kommer med deres Panther Point CPU'er samtidig med deres Ivy Bridge. De nye CPU'er genbruger dog LGA1155, så de kan også bruges på Sandy Bridge.


    OBS: Disse produkter kommer dog først i 2012.


    Men det er et klassisk spørgsmål, om man skal vente på 'det nye'. Svaret er, at hvis man altid vil have det nye, så skal du altid vente.


    Derfor skal du købe når du mener tiden er kommet til ny hardware. Her skal du så sørge for at de du køber understøtter minimum næste generation af hardware. F.eks. Panther Point, så det bundkort du køber, skal understøtte LGA1155.


    Men de nyeste ting lige nu er, som du skal have hvis du skal ud og købe:
    - USB 3.0
    - SATA 6 GB/s (SATA III)
    - Sandforce 25xx eller 22xx controller på din SSD (tilbyder sammen med SATA III ca. 500 MB løs/skriv og er 2x hurtigere end de tidligere SSD'er).

    <- Silverstone Sugo 08, Asus P8Z77-i Deluxe, iCore5 @ 3,5 Ghz, 16 GB Ram @ 1800 Mhz, nVidia 660ti GTX (3GB), 2 * Corsair 256GB SSD ->