Vandkøling på GPU og måske CPU

• Hejsa,

Jeg har lige bygget lidt op på min computer, og søger lidt støjsvagt/bedre køling som jeg håber i kan hjælpe med.

Pt. ser mit system sådan ud:

Antec Performance One P183
    Asus Sabertooth P67
    Asus GTX 470 x2 (SLI)
    Intel i7

På billedet kan i se hvor lidt plads jeg har - og tænkte derfor om i har nogle smarte ideer ?
    Når jeg gamer, ryger temperaturen op omkring 60-65 grader på mine PCI-E porte - og så larmer den ekstremt, så frygter lidt jeg er ved at ødelægge mine grafikkort.

[Blocked Image: http://silwer.dk/foto.jpg]

Alt brugbart hjælp er meget meget velkommen :)

• 60-65 grader er intet i den sammenhæng, sådan nogle kort kan klare 110 grader.
    Evt se om der findes nogle aftermarket kølere til dine kort.

[Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

• man må jo gå ud fra at du selv har en del forstand på det:)

hvis du vil have full cover på dine to 470 kommer det til at koste over 700 pr. kort + alt det andet radiator, pumpe etc. (hvis der er et custom vand kit)

http://www.coolerkit.dk/

ellers må du jo bare købe en Antec 620 og to OMNI AC-N470 tilsammen 1.700 kr.
    http://www.komplett.dk/
    og så skal du lige have 3*120 mm blæser monteringer i dit kabinet.

• Tusind tak for jeres svar - men prøver lige at starte med at smid 5 nye 120mm blæser i kabinetet.
    Så må jeg tænke vandkøling senere hvis det forsat ikke er nok - jeg har aldrig prøvet vandkøling før nemlig.

Men hvordan monteres blæserne mest korrekt ?
    Se airflow forslag

• Tror dit forslag er lige i skabet, kan ihvertfald ikke se hvordan det kan gøres bedre :)

Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

60-65 grader er intet i den sammenhæng, sådan nogle kort kan klare 110 grader.

Jeg er ikke sikker på det er selve kortene han mener.

60-65 grader på mine PCI-E porte

Mener du selve portene eller taler du om grafikkortene? For hvis det blot er gfx cores, så ville jeg da sige 65 grader er intet for de kort?

Angående muligheder så er du lidt begrænset i det kabinet. Jeg tror den mest økonomiske løsning for dig ville være at få et kabinet med lidt mere plads i. Specielt de kabler kan da kvæle noget luft.

• Hvis du nu køber et virkelig godt kabinet, så tror jeg alle dine problemer er løst. Prøv et Corsair T600, Silverstone Fortress FT02 eller noget i den retning. Hvis du så, som man har været inde på, laver ordenlig kabelføring i det nye kabinet, så giver det rigtig meget.

Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H