hvad er en Adaptor (U.L.N.A.) og en Adaptor (L.N.A.)

  • hvad gør disse Adaptor hvorfor bruge dem og hvad er de til er den ene beder en den anden ??
    - en (L.N.A.) Adaptor
    - og en (U.L.N.A.) Adaptor


    hjælp mig for det er der med til min Noctua NF-B9 Silent Case Fan 92mm og skal jeg bruge dem eller skal jeg bare bruge den 4 molex den har


    Mvh
    Administrator

  • Ud fra lidt googling (og kvalificeret gætteri) ser det ud til at det de adaptorer gør er at sænke spændingsforskellen over blæseren (hvilken medfører at den roterer langsommere).


    ULNA står så vidt jeg kan se for ultra-low-noise-adaptor
    Mit gæt er så at LNA står for low-noise-adaptor


    Så jeg vil gætte på at hvis du vil forbinde den normalt sætter du den til direkte til bundkortet, hvis du ikke har flere pins på bundkortet bruger du molex adaptoren, hvis du har en pin på bundkortet og den gerne vil have at blæseren larmer lidt mindre bruger du LNA adaptoren (ULNA hvis den skal larme mindre end LNA).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AdminiStraTor
    tak for hjælpen men den setter jeg bare i min molex og lader den larme bare den giver fuld gas. fordi mit kabinet er lydtæt (kabinet fra Cool master)


    Nej, dit kabinet er ikke lydtæt :)

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850